Invitació a col·laborar en el projecte urban(EAT)a: inventaris municipals de les principals espècies d’arbrat urbà amb possibilitats per al seu aprofitament alimentari

Benvolgut, benvolguda membre de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, us fem arribar informació d'aquest projecte que considerem pot ser del vostre interès i hi podeu col·laborar.

Des de la Fundació Espigoladors treballen per tal de reduir i conscienciar sobre el malbaratament alimentari i les seves conseqüències socials i ambientals a partir del desenvolupament de diferents projectes vinculats a l'aprofitament alimentari.

El projecte urban(EAT)a, pretén estudiar (i pilotar) les possibilitats d'aprofitament alimentari dels fruits provinents de l'arbrat urbà als diferents pobles i ciutats de tota Catalunya. Alguns dels objectius del projecte urban(EAT)a són fomentar nous models d’economia circular més resilient, explorar noves accions i eines de gestió del verd urbà per als ajuntaments o promoure noves maneres, més eficients i adaptats a les necessitats actuals, per reduir les problemàtiques associades als fruits de cert arbrat a la via pública entre molts d’altres.

Des de l’inici del projecte més de 40 municipis ja han col·laborat amb el projecte facilitant les dades del seu arbrat i s’han dut a terme diferents activitats com ara espigolades urbanes a 11 municipis de tota Catalunya algunes amb activitats de sensibilització relacionades amb l’aprofitament dels fruits d’aquest arbrat i on han participat més de 300 persones.

Si teniu intenció de col·laborar, us podeu posar en contacte amb Espigoladors fent-los arribar un llistat/inventari de les principals espècies d’arbrat urbà amb possibilitats per al seu aprofitament alimentari i indicant el nombre d’unitats/peus que hi ha.

bioeconomia@espigoladors.com
El Prat de Llobregat

A l'enllaç us adjuntem un quadre model amb les principals espècies que creiem poden tenir un major interès pel projecte. També hi ha un apartat d’altres, per aquelles espècies que no detallem i que creieu que poden ser d’interès. Si teniu algun document d’inventari o altre format que us sigui més pràctic d’enviar, també servirà.

Podeu trobar informació més detallada a la web del projecte urban(EAT)a: https://espigoladors.cat/ca/urbaneata/