Premis europeus del Pacte d'Alcaldies pel Clima i l'Energia 2021: oberta la convocatòria

Els Premis europeus del Pacte d'Alcaldies pel Clima i l'Energia 'City in the Spotlight' són una gran oportunitat per mostrar els progressos aconseguits i convertir-se en un exemple de referència per a tota la comunitat del Pacte i més enllà.

Data límit: 16 d’agost de 2021

Font: Covenant of Mayors

Els guanyadors s’anunciaran a la cerimònia del Pacte de les Alcaldies - Europa i se’ls convidarà a compartir més informació sobre les seves accions i estratègies locals. Tindran una entrevista al butlletí Covenant of Mayors, articles dedicats al lloc web i rebran una visibilitat extra durant un any a les comunicacions del Covenant of Mayors.

Es premiarà tres signants:
1 signant de mida petita (<10.000 habitants)
1 signant de mida mitjana (10.000- 250.000 habitants)
1 signant de gran mida (> 250.000 habitants)

Qui es pot presentar?
La convocatòria dels premis Covenant 2021 està oberta a tots els signants del Pacte de les Alcaldies. Tot i això, només són elegibles els signants que s’han compromès a complir els objectius de mitigació i adaptació del 2030, sempre que compleixin tots els requisits del Pacte, sobretot  en termes d’informes .

Important : si sou signant del 2020 i voleu sol·licitar-ho, encara podeu fer-ho, sempre que renoveu l’ambició del Pacte de les Alcaldies abans del divendres 1 d’octubre de 2021.

Com participar?
Els signants que vulguin sol·licitar els premis 2021 estan convidats a omplir el formulari de sol·licitud com  a molt tard el 16 d’agost de 2021 . Es recomana als sol·licitants que afegeixin fitxers adjunts (amb un límit de dos fitxers adjunts per aplicació, si és possible en anglès), com ara imatges, infografies, vídeos, documents curts, etc.

Com s’avaluaran les sol·licituds?
Els signants estan convidats a presentar una visió general del seu compromís amb la iniciativa Covenant emplenant el formulari de sol·licitud. L’aplicació ha d’incloure una descripció de les polítiques globals d’energia i clima i de les accions realitzades per aplicar-les.

Els participants seran avaluats sobre el procés general SECAP (Energia Sostenible i Pla d’Acció Climàtica) i, en particular, sobre els següents aspectes principals:

• Compromisos (2020, 2030, llarg termini) i seguiment (estat, èxits)
  • Progressos en la reducció d’emissions i enfortiment de la resiliència (accions planificades i implementades)
  • Implicació de les parts interessades (tipus i mitjans de participació)
  • Coherència del pla (objectius polítics, coherència dels plans, estratègia financera, accions integrades)
  • Governança SE (C) AP (participació dels grups d'interès)
  • Contribució a les estratègies del Tracte Verd de la UE (per exemple, onada de renovació, integració del sistema energètic, hidrogen, estratègia de biodiversitat, Pacte climàtic de la UE, economia circular)

Totes les propostes presentades seran revisades per l'Oficina del Pacte dels Alcaldes - Europa per comprovar que compleixen els criteris d'elegibilitat esmentats anteriorment. Les sol·licituds preseleccionades seran analitzades i avaluades per la Comissió Europea. A continuació, se seleccionaran les tres aplicacions més destacades que es detallen anteriorment.

Anunci dels guanyadors

Els guanyadors s’anunciaran durant la cerimònia de Covenant of Mayors - Europe del 7 d’octubre de 2021 i es promocionaran al lloc web de Covenant of Mayors - Europe.

Així doncs ... La vostra ciutat o poble seguirà Barcelona, ​​Sønderborg i Monsano , i Torí , Turku i Montaione , les ciutats premiades el 2018 i el 2020?

>> Sol·licito la meva ciutat!