L’Ajuntament de Tiana guanya el Premi Europeu de Prevenció de Residus

L’Ajuntament de Tiana ha estat premiat en la categoria d’administracions públiques  per la campanya “A Tiana reduïm els residus”. Ha superat les ciutats de Londres i Malmö.

L'11 de maig s’han lliurat a Brusel·les els European  Week for Waste Reduction Awards, els premis a les accions més destacades en l’àmbit europeu pel que fa a prevenció de residus.

La campanya “A Tiana reduïm els residus” suposa un conjunt d’accions orientades a promoure la desmaterialització i prevenció de residus en diferents sectors i públics en el marc del Pla Local de Prevenció. Tiana, municipi de poc més de 8 mil habitants, s’ha impostat a les altres dues finalistes: Londres amb la campanya“The Gift of Waste” (el regal dels residus) i Malmö, a Suècia per la implantació d’un centre de reciclatge executat per la companyia d’aigua VA SYD.

Els guanyadors d’aquests premis, els més importants del món en matèria de prevenció de residus, s’han donat a conèixer aquesta tarda en el marc de la jornada titulada “Economia circular a la pràctica: repensar els nostres models de producció i consum" que s’hi ha cel·lebrat avui a la capital belga.

Aquest guardó internacional se suma als reconeixements recents en matèria de reciclatge obtinguts per Tiana: triats per l’Agència de Residus de Catalunya com a poble exemplar per protagonitzar la campanya dels “Súper-Recicladors” i obtenint el Premio Ciudad Sostenible en la categoria de Gestió de Residus que entrega la Fundación Fórum Ambiental i el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente.

Han recollit el premi l’alcaldessa de Tiana Sra. Ester Pujol Martí i la Regidora de l’Àrea d'Espai Públic, Urbanisme i Sostenibilitat, Sra. Núria Garcia Seguer, en un acte on també hi ha estat present el president de l’Agència de Residus de Catalunya el Sr. Josep Maria Tost.