Acord entre l'ICAEN i la Xarxa per millorar la coordinació de les polítiques d'energia sostenible

Foto: Diputació de BarcelonaS'ha signat el conveni entre l'Institut Català de l'Energia (ICAEN), depenent del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, segons l'acord aprovat a la 15a Assemblea general de la Xarxa del passat 11 de març del 2015. L'objectiu és fomentar el diàleg i l'intercanvi d'informació i experiències amb els ens locals en polítiques d'energia sostenible.

El conveni, que han signat el president de la Xarxa i diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Joan Puigdollers, i la presidenta de l'Institut Català de l'Energia, Mercè Rius, vol ser la base per a la coordinació de les polítiques d'energia sostenible de la Generalitat de Catalunya i les dels ens locals, i que ha de permetre identificar línies de col·laboració entre totes les administracions. Així mateix, es vol assegurar una major coherència en la consecució d'un desenvolupament més sostenible a nivell de país.

D'acord amb el conveni, que té una vigència d'un any, prorrogable, l'Institut Català de l'Energia i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat participaran conjuntament en les reunions de l'Assemblea General i de la Comissió de Seguiment de la Xarxa. També s'establiran col·laboracions en el marc del Pacte dels alcaldes per a una energia sostenible amb la incorporació de l'ICAEN  al nucli impulsor del Club del Pacte dels Alcaldes. I es treballarà conjuntament en iniciatives relacionades amb el projecte "Alcaldes per l'adaptació", així com en altres iniciatives relacionades amb el canvi climàtic i l'eficiència energètica.

El conveni també preveu establir estratègies de col·laboració destinades a reforçar el suport de la Generalitat de Catalunya als ens locals en matèria d'energia sostenible, i en particular  en actuacions conjuntes de difusió i promoció de l'ús eficient de l'energia, com ara la Campanya de suport  als municipis durant la Setmana Europea de l'Energia