Presentació de la campanya Sabadell sona bé! Sabadell dorm bé...

Sabadell sona bé! Sabadell dorm bé...és una campanya específica de reforç comunicatiu al respecte de la qualitat acústica urbana i la gestió de l'ordenança municipal dirigida a  ciutadania i públic escolar. Forma part del Pla d'Acció per la millora de la Qualitat Acústica de Sabadell (2012-2017).

La campanya compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, en el marc de l'oferta de recursos de sensibilització "La Xarxa sona bé" de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Tal com ha comentat el regidor de Sostenibilitat i Gestió d’Ecosistemes, Lluís Monge, en la roda de premsa de presentació matí, “una ciutat són un milió de coses. Sovint conviure vol dir compartir espais i també que algunes de les activitats que hom realitza puguin molestar els altres. Aquesta exposició i tot el seguit d’activitats de la campanya ens ajuda a fer una traducció cívica de les ordenances que regulen el soroll a la ciutat”.

La campanya compta amb els elements destacats següents:

• Exposició “Adéu al soroll”(Diputació de Barcelona), que es pot veure al Centre Cívic de Can Deu des d’avui  fins al 13 de novembre.

• Presentació de la guia de mediació Sorolls veïnals?... Parlem-ne!!, elaborada per Sabadell Mediació i orientada als conflictes de veïnatge.

• Jornada Tècnica Sona Bé. Com sensibilitzar la ciutadania sobre el soroll, al Casal Pere Quart, el 12 de novembre.

• Activitats per públic escolar (primària i secundària) tallers sobre contaminació acústica Stop Soroll! Fem Salut! i 1,2,3...Salut i Silenci! (recurs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona amb el suport de la Diputació de Barcelona)

• Kit orella gegant (Generalitat de Catalunya): Si tots fem soroll, qui ens escoltarà? Es tracta d’un taller de sensibilització on es fa servir una maqueta d’una orella de grans dimensions que té incorporades un seguit de llums que es van encenent en funció del nivell acústic. Serveix per introduir sintèticament a l’alumnat de primària el tema de la contaminació acústica.

• Circuit de descoberta acústica Sabadell SENT 2014 el 12 Novembre. (Recurs de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat amb el suport de la Diputació de Barcelona)

• Open Data de soroll, obertura de les dades de soroll en format GIS a la ciutadania.

Exposició Adéu al soroll

L'exposició té com a objectiu fonamental la conscienciació ciutadana sobre el fet de la contaminació acústica, com afecta la qualitat de vida de les persones i la forma de combatre-la.

La Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments, porta a terme una lluita contra la contaminació acústica i facilita recursos per avançar col·lectivament en el seu control i la millora de la qualitat de vida de les persones.