La Xarxa s'adhereix a la Declaració de Sabadell per la millora de la qualitat de l'aire

Aquest matí ha tingut lloc la 21a Assemblea general de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. La trobada ha servit per retre comptes de la feina desenvolupada al llarg de l’any i planificar les accions per al proper curs, amb especial referència a l’emergència climàtica i a la  qualitat de l’aire en els municipis. L’Assemblea s’ha adherit a la “Declaració de Sabadell, per un acord polític i social per la millora de la qualitat de l’aire” en una manifestació clara de l’aposta del món municipal pel treball conjunt de totes les administracions per rebaixar l’estat de la contaminació atmosfèrica a les nostres ciutats.

A partir de l'aprovació de la Declaració, s'ha realitzat una taula rodona on s'han compartit les experiències dels Ajuntaments de Sant Cugat del Vallès, Tarragona, Sant Feliu de Llobregat, Santa Perpètua de Mogoda i Sabadell, per promoure la mobilitat sostenible i millorar la qualitat de l'aire.

dba96d32b67e05e9f8e9df1f0dabbf72-625x352

Han intervingut a la taula rodona Alba Gordó (Sant Cugat del Vallès), Maria del Mar Molina (Sabadell), Manuel Leiva (Sant Feliu de Llobregat), Joan Martínez (Santa Perpètua de Mogoda), Eva Miguel Gascón (Tarragona).

En l’al·locució de benvinguda, Xesco Gomar, president de la Xarxa, ha dit que “fem aquesta assemblea amb un ull posat a la COP26 de Glasgow i amb la esperança que la cimera sigui una palanca per accelerar els canvis necessaris per evitar el col·lapse del planeta”. I ha afegit que, des dels municipis, “estem desenvolupant una autèntica transició en àmbits com l’estalvi i l’eficiència energètica, la mitigació, l’adaptació i les energies renovables. No estem sols. Ens movem amb esperança i hi som a temps”.

10de51e159c5e6f6e95ff71360d2803a-625x352

Xesco Gomar, President de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

Amb la incorporació de nous ens locals a l’Assemblea d’aquest matí, la Xarxa sobrepassa ja la xifra de 310 membres, una de les organitzacions locals de més envergadura a nivell europeu. La trobada s’ha celebrat en format virtual, un cop valorats la normativa, els avantatges i els inconvenients de la situació epidemiològica actual.

Els acords aprovats han estat

Aprovació de l’Acta de l’Assemblea anterior (15 de setembre del 2020)

Aprovació de la incorporació de nous membres

Aprovació del Pla de treball anual pel curs 2021-2022.

Adhesió de la Xarxa en conjunt a la Declaració de Sabadell per un acord polític i social per a la millora de la qualitat de l’aire.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat és una associació de municipis compromesos amb el medi ambient i el desenvolupament sostenible. Va ser creada el 1997 i constitueix una plataforma de cooperació i intercanvi on els municipis troben un marc adequat per debatre les seves inquietuds, necessitats i experiències i per promoure projectes d'interès comú.

Més informació a l'enllaç.