DIA MUNDIAL DE L'AIGUA 2021: Oferta de suport per als ens locals

En el marc de la campanya del Dia Mundial de l'Aigua 2021 els ens locals podreu accedir a recursos presencials (de la Diputació de Barcelona i l'AMB en els respectius àmbits territorials) i tots els membres de la Xarxa podreu accedir al portal interactiu de recursos virtuals - no sotmès a petició i amb l'opció de personalització -.

Seguiu llegint o consulteu a la web de la Xarxa (...)

Campanya i recursos compartits pels ens locals

L’Agència Catalana de l’Aigua, la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, sota la coordinació de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ofereixen recursos de suport als ens locals presencials i virtuals  – en els seus àmbits territorials – per tal s’adhereixin al Dia Mundial de l’Aigua 2021 i impulsin accions al voltant d’aquesta data.

Els objectius de la campanya del Dia mundial de l'Aigua 2021 a Catalunya són:

1. Unificar esforços des de les diferents administracions i sumar energies per poder oferir a la ciutadania activitats al voltant del DMA2021.

2. Campanya paraigües diversa, amb activitats projectades per diferents perfils de públic.

3. Centralitzada i coordinada la informació sota un sol paraigües que faciliti l'accés als recursos virtuals.

Procediment per sol·licitar els recursos de suport

Enguany, l'oferta de recursos que oferim des de les administracions supramunicipals s'ha adaptat a la situació sanitària i disposareu tant de recursos presencials com recursos virtuals.

1. Adherir-se i manifestar compromís amb el Dia Mundial de l’Aigua 2021 (enviar mail a xarxasost@diba.cat )

2. Pels recursos presencials: veure l'Oferta de recursos presencials - els disponibles per la situació sanitària - del Programa Va d'Aigua de la Diputació de Barcelona i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona a continuació. També podeu consultar altres recursos digitals del programa Va d'Aigua.

Les peticions d'aquests recursos s'ha de fer a cada administració (DIBA o AMB).

En el cas de recursos presencials de la Diputació de Barcelona:

Cal fer-ho a través del formulari propi de cada recurs per separat i cal indicar a les observacions que es sol·licita en el marc de l'adhesió de l'ens locals al Dia Mundial de l'Aigua 2021. Les dates per fer servir els recursos dins la campanya del DMA2021 son del 13 al 31 de març. En tot cas, us recordem que son recursos educatius que teniu també disponibles la resta de l'any.

L'adjudicació dels recursos presencials es farà per ordre d'arribada de les peticions i valorant les peticions en conjunt dels recursos per part d'un mateix ens local. No hi ha data de tancament, i no s'admetran més peticions per la campanya un cop exhaurides les dates i recursos disponibles.

3. Pels recursos virtuals. L'ACA, la Diputació de Barcelona i l'AMB estem preparant un interactiu de recursos virtuals (L'Aigua per a mi) que podreu oferir a la ciutadania directament des de la vostra web municipal i xarxes socials o d'aquells recursos virtuals que us interessin per separat. Ho tindreu disponible a partir del 15 de març, de cara a planificar les vostres accions de comunicació, sensibilització i difusió.

En el mateix escrit d'adhesió al Dia Mundial de l'Aigua 2021 que ens feu arribar per correu electrònic ens podeu demanar l'ús i/o adaptació pel vostre ens local del portal interactiu de recursos virtuals : L'Aigua per mi.

4. Donar d’alta les activitats pròpies i cedides que s’organitzaran a l’Agenda de l’Aigua de l’ACA

Recursos presencials de la Diputació de Barcelona que poden sol·licitar els ens locals de la província

Des de l'Oficina tècnica d'Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona posen a la vostra disposició i que formen part del Programa Va d'Aigua, sobre educació ambiental en ambients aquàtics continentals.

Jocs de taula sobre les espècies exòtiques invasores d'ambients fluvials

S’ofereix un paquet de dos jocs: Ecosistema en equilibri i Parelles exòtiques. També disposem de la versió en anglès dels dos jocs: Ecosystem in balance i Invasive Pairs. També s’ofereix el joc de parelles exòtiques en digital

Recollida, transport i retorn a càrrec de l'ens local sol·licitant.

Atenent la situació sanitària, indicat per activitats amb centres educatius.

Per fer la sol·licitud ompliu el següent formulari: material en préstec: joc d'espècies exòtiques invasores d'espais fluvials

Contacontes El senyor Riu

Activitat de contacontes del conte "El senyor riu". Atenent la situació sanitària s'ofereix com a activitat virtual a emetre per una xarxa social de l'ens local (Instagram, Youtube) en directe en la data i hora que s'acordi.

Per fer la sol·licitud omple el següent formulari: activitat o taller amb monitoratge: Contacontes "El senyor riu"

Exposició La vida de l'aigua

Exposició física de diversos mòduls. Recollida, transport i retorn a càrrec de l'ens local.

Atenent la situació sanitària, indicat per a la seva instal·lació en espais comuns de centres educatius.

Per fer la sol·licitud omple el següent formulari: Exposició La Vida de l'aigua

Recursos presencials de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que poden sol·licitar de l'àmbit metropolità

Recursos presencials del catàleg Compartim un futur de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Al mateix enllaç a cada recurs podreu trobar el detall del contingut i el formulari d'inscripció.

Aigua va! Taller lúdicopedagògic

Clar com l'aigua. Activitat a l'aula

L'aventura de l'aigua. Activitat a l'aula.

Endinsa't a l'aigua i a l'energia a casa. Acitivitat a l'aula/local.

Coneix millor l'aigua. Activitat a l'aigua.

Visita a la Casa de les Aigües de Montcada i Reixac

Educació de qualitatAigua neta i sanejamentVida terrestreAliança pels objectius

Temes:
Aigua, Educació