Mercè Rius participa a Brussel·les a la inauguració de la Setmana Europea de l’Energia sostenible 2014

Mercè Rius, com a diputada adjunta de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i Vice-presidenta 1a de la Xarxa, va participar ahir 24 de juny a Brussel·les en la taula rodona que va inaugurar a la capital belga la Setmana Europea de l’Energia sostenible 2014 (EUSEW14). Amb el títol “Estalvi d’energia i ús de renovables: Com abordar la gestió de la pobresa energètica a nivell local”, la taula va comptar amb la participació d’experts internacionals com ara Stefan Bouzarovski, de The University of Manchester, Marlene Potthoff, de Caritasverband Frankfurt, Dirk van Evercooren, de la Flemish Regulator for Electricity and Gas markets, i la periodista Fiona Harvey, de The Guardian.

L’acte d’obertura de l’EUSEW se celebra anualment a Brussel·les i enguany es va desenvolupar sota el lema “El Pacte dels alcaldes, ciutats i comunitats intel·ligents i gestió energètica al servei dels usuaris de l’energia”. L’objectiu de la taula era el d’explorar el paper de les administracions locals en la gestió de la pobresa energètica, una temàtica emergent i especialment sensible en el context econòmic europeu actual. Hi va tenir una especial rellevància la recerca de noves fonts de finançament per a les inversions en energia sostenible.i es van presentar casos d’èxit de dinamització pública i privada en projectes d’eficiència energètica, en els quals l’àmbit de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona presenta una experiència ben consolidada a nivell europeu a través de projectes com ara el Pacte dels alcaldes, el programa Elena/Erdiba, el projecte Euronet 50/50 o les campanyes de sensibilització de la xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.