Presentació conjunta del catàleg de recursos per a la Setmana de l'Energia 2014

La Diputació de Barcelona, l'Institut Català d'Energia, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Girona, conjuntament amb la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i el Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les Comarques Gironines, han presentat avui l'oferta conjunta de recursos de sensibilització i comunicació destinades als ens locals en el marc de la Setmana de l'Energia Sostenible 2014.

L'acte, celebrat al Palau Robert de Barcelona, ha comptat amb la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, la directora de l'Institut Català de l'Energia, Maite Masià, i la directora de Serveis Ambientals de l'AMB, Isabel Doñate. La presentació ha servit per exposar als representants d'ens locals i administracions públiques de Catalunya, els diversos recursos conjunts de sensibilització ambiental que s'ofereixen per celebrar la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, que enguany se celebrarà del 23 al 27 de juny.

L'objectiu europeu de la campanya és promoure l'eficiència energètica i les energies renovables. A Catalunya, la campanya, que se celebra des de l'any 2006, té com a objectiu posar a l'abast del ciutadà totes les eines i coneixements necessaris perquè pugui participar de l'estalvi energètic a través del canvi d'hàbits de consum. En aquesta línia, les diferents ofertes que s'ofereixen als ajuntaments van des de recursos adreçats al públic escolar, amb activitats per fer a l'aula i activitats per a casals d'estiu o festa de final de curs, recursos de participació per al conjunt de la població al carrer, com poden ser la festa de l'energia sostenible o la festa del medi ambient, a més d'altres recursos de participació per a públic adult.

Entre els objectiu de la Setmana de l'Energia hi ha que tots els ens locals organitzin, com a mínim, una actuació d'iniciativa municipal, o aportar recursos propis per als seu desenvolupament. En la jornada de presentació d'avui, s'ha fet públic el catàleg d'accions, així com el formulari per a la seva petició. Durant la setmana de l'Energia, aquest any es farà també el llançament de la campanya de suport a la difusió dels resultats del Pacte d'Alcaldes per part de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.