Dia Mundial de l'aigua 2022: Suport als ens locals

L’Agència Catalana de l’Aigua, la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, sota la coordinació de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ofereixen recursos de suport als ens locals presencials i virtuals  – en els seus àmbits territorials – per tal s’adhereixin al Dia Mundial de l’Aigua 2022 i impulsin accions al voltant d’aquesta data.

Tota la informació a continuació o a la web de la Xarxa.

Els objectius de la campanya del Dia mundial de l'Aigua 2022 a Catalunya són:

1. Unificar esforços des de les diferents administracions i sumar energies per poder oferir a la ciutadania activitats al voltant del DMA2022.

2. Campanya paraigües diversa, amb activitats projectades per diferents perfils de públic.

3. Centralitzada i coordinada la informació sota un sol paraigües que faciliti l'accés als recursos educatius, comunicació i sensibilització.

Enguany, l'oferta de recursos que oferim des de les administracions supramunicipals disposareu tant de recursos presencials com recursos virtuals.

Procediment per sol·licitar els recursos de suport

1. Adherir-se i manifestar compromís amb el Dia Mundial de l’Aigua 2022 (enviar mail a xarxasost@diba.cat )

2. Pels recursos presencials: veure l'Oferta de recursos presencials del Programa Va d'Aigua de la Diputació de Barcelona i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona a continuació. També podeu consultar altres recursos digitals del programa Va d'Aigua.

Les peticions d'aquests recursos s'ha de fer a cada administració (DiBa o AMB).

En el cas de recursos presencials de la Diputació de Barcelona:

Cal fer-ho a través del formulari propi de cada recurs per separat i cal indicar a les observacions que es sol·licita en el marc de l'adhesió de l'ens locals al Dia Mundial de l'Aigua 2021. Les dates per fer servir els recursos dins la campanya del DMA2022 son del 14 al 2 d'abril. En tot cas, us recordem que son recursos educatius que teniu també disponibles la resta de l'any.

L'adjudicació dels recursos presencials es farà per ordre d'arribada de les peticions i valorant les peticions en conjunt dels recursos per part d'un mateix ens local. No hi ha data de tancament, i no s'admetran més peticions per la campanya un cop exhaurides les dates i recursos disponibles.

3. Pels recursos virtuals. L'ACA, la Diputació de Barcelona i l'AMB posem a disposició l'interactiu de recursos virtuals (L'Aigua per a mi) que podreu oferir a la ciutadania directament des de la vostra web municipal i xarxes socials o d'aquells recursos virtuals que us interessin per separat.

En el mateix escrit d'adhesió al Dia Mundial de l'Aigua 2022 que ens feu arribar per correu electrònic ens podeu demanar l'ús i/o adaptació pel vostre ens local del portal interactiu de recursos virtuals : L'Aigua per mi.

4. Donar d’alta les activitats pròpies i cedides que s’organitzaran a l’Agenda de l’Aigua de l’ACA

Recursos presencials de la Diputació de Barcelona que poden sol·licitar els ens locals de la província

Des de l'Oficina tècnica d'Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona posen a la vostra disposició i que formen part del Programa Va d'Aigua, sobre educació ambiental en ambients aquàtics continentals.

Podeu clicar als títols per accedir a informació ampliada de cada recurs educatiu.

Jocs de taula sobre les espècies exòtiques invasores d'ambients fluvials

S’ofereix tant el material en préstec  com amb el suport d'un monitor per dinamitzar la sessió. És un paquet de dos jocs: Ecosistema en equilibri i Parelles exòtiques. També disposem de la versió en anglès dels dos jocs: Ecosystem in balance i Invasive Pairs. També s’ofereix el joc de parelles exòtiques en digital

Per fer la sol·licitud ompliu el següent formulari:

Contacontes El senyor Riu

El senyor Riu és un conte que vol sensibilitzar els infants sobre la realitat del cicle de l’aigua a través de la història d’un riu. S'ofereix el conte i/o l'activitat de contacontes del conte "El senyor riu".

Per fer la sol·licitud omple el següent formulari:

El Joc del riu

5c4b6254debbecd90f5943ab548f8251-133x97.

El Joc del Riu és la nova versió digital del seu immediat precedent: el Joc de l'Aigua. S'ofereix el joc virtual i també un taller per dinamitzar el joc.

• Joc del Riu  (Concebut per a jugar a l'ordinador)
  • Aquí podeu sol·licitar  el taller de Jocs del Riu amb monitoratge.

Ombres del riu

425381f0752e48c1d3807d82ffc3a8bd-141x107El taller Ombres del riues basa en la utilització d’unes plantilles de grans dimensions d’algunes plantes i animals de rius i basses amb dibuixos esquemàtics però molt atractius d’aquestes espècies.

Exposició La vida de l'aigua

Exposició física de diversos mòduls. Recollida, transport i retorn a càrrec de l'ens local. Indicat per a la seva instal·lació en espais comuns de centres educatius.

RIUS:)! RIUS:(?

c86452fde066ec4f2f764e016b57fb43-140x87.RIUS:)! RIUS:(? és un material d’educació ambiental per a l’ensenyament secundari per a treballar, a l’institut o de forma no presencial, els efectes del canvi climàtic sobre els ecosistemes aquàtics continentals. És un recurs didàctic que consta de tres materials: fitxes de treball, vídeos de reforç i pòster resum.

Recursos presencials de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que poden sol·licitar de l'àmbit metropolità

Recursos presencials del catàleg Compartim un futur de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Al mateix enllaç a cada recurs podreu trobar el detall del contingut i el formulari d'inscripció.

Aigua va!

Taller lúdicopedagògic

El twister de l’aigua

Taller ludic-pedagògic