Bona acollida de la proposta "Gastronomia sostenible" al Mercat de Segona Mà i intercanvi

El model del Mercat de Segona Mà i d'intercanvi no s'esgota. Tot i la proliferació d'aquest tipus d'esdeveniments a altres ciutats veïnes, i l'ampli ventall de propostes comercials que coincidien aquest diumenge: El Mercat va rebre nombrós públic. La proposta vilanovina, amb més de 5.000 visitant, i gairebé un miler de ciutadans que van decidir posar i compartir parada durant el matí de diumenge a la rambla de Sant Jordi.

En aquesta edició el Mercat va estrenar una oferta gastronòmica sostenible amb dos food trucks són de l'Associació Ecoconscient, amb productes vegans i de proximitat; i la Cantina Solar, una proposta que fa servir energies renovables. Aquestes noves iniciatives de l'organització del Mercat han millorat l'experiència del visitant i dels expositors participants. Les ofertes gastronòmiques es varen situar a l'interior de la rambla de Sant Jordi, aprofitant els espais de les placetes. Els organitzadors del Mercat, la regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, ha volgut prioritzar les ofertes sostenibles davant altres propostes d'aquest tipus de negoci.

El mercat de segona mà i intercanvi s'ha convertit en un punt de torbada per tots els aficionats a aquests tipus de mercat i del respecte pel medi ambient. Troben un entorn idoni per passar un divertit matí de diumenge amb la família i amics. Destacar la col·laboració de les associacions i entitats i projectes ciutadans que promouen accions en benefici del medi ambient i la sostenibilitat com ECOL3VNG, o el Banc del Temps.

El mercat de segona mà que organitza la regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú tracta de donar una segona vida als objectes, practicant les 3 R: reduir, reutilitzar i reciclar. Vol promoure el consum responsable, l'economia circular i en definitiva el respecte i la cura del medi ambient.

El proper mercat 5 DE MARÇ 2017 i el període d'inscripcions començarà el 7 de febrer 2017.