Setmana Europea de la Mobilitat 2022: obert el registre d'Ajuntaments i recurs educatiu de suport

Segons ha informat la Oficina Técnica de la Coordinación Nacional de la SEM, us informem que ja s'ha obert el registre d'Ajuntaments per a la Setmana Europea de la Mobilitat 2022.

Podeu començar a realitzar els vostres registres a la web europea https://mobilityweek.eu . També us oferim un recurs educatiu sobre qualitat de l'aire i soroll, unitats limitades. Seguiu llegint per saber-ne més.

El tema anual de la SETMANA EUROPEA DE LA MOBILITAT 2022  serà 'Millors connexions' que  pretén destacar i fomentar les sinergies entre persones i llocs que ofereixen la seva experiència, creativitat i dedicació per conscienciar sobre la mobilitat sostenible i promoure un canvi de comportament a favor de la mobilitat activa, a més d'arribar i establir connexions entre grups existents i nous públics. Els cinc pilars de "Millors connexions" són: Gent, Llocs, Transport públic, Planificació, Política

Es recorda que, per participar a la SEM com a Ajuntament, ho heu de fer complint almenys un dels tres criteris de participació:

- Organitzar activitats durant la setmana (16-22 de setembre)

- Implementar almenys una mesura permanent al vostre municipi l'any 2022

- Celebrar el Dia Sense Cotxes (preferiblement el dia 22 de setembre)

També us recordem que podeu començar a completar el vostre registre ara, i tornar a entrar per modificar/ampliar qualsevol informació fins al començament de la SEM (16 de setembre).

S'espera que al llarg de les properes setmanes es llencin els materials de campanya d'aquesta edició i també rebrem tota la informació que s'està treballant per part de la Generalitat de Catalunya.

Suport als ens locals

Com a oferta limitada per la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible 2022, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona ofereixen als membres de la Xarxa una oferta limitada de 5 tallers Quin soroll fem ? Quin aire respirem ?

L'activitat té com a objectiu conscienciar la ciutadania sobre l’existència de soroll i contaminació ambiental a la ciutat, majoritàriament ocasionat pel trànsit de vehicles, d’una forma pràctica i experimental per mitjà de la realització de mesuraments amb els equips corresponents. D’aquesta manera es pretén sensibilitzar la població sobre com ens pot arribar a afectar el soroll i la qualitat de l'aire i com podem contribuir a disminuir-lo.

Teniu tota la informació a la web i podeu fer arribar les vostres peticions al correu electrònic xarxasost@diba.cat. Les peticions s'adjudicaran per criteris d'arribada i idoneïtat de la proposta per tal de donar servei al màxim de persones (escolars i/o ciutadania) durant l'activitat.