Recursos virtuals d'educació ambiental per tot l'any

A causa de la COVID-19 i de la consegüent pandèmia global que ens ha tocat viure, enguany hem hagut de reinventar-nos i oferir més recursos en línia que de costum. És per aquest motiu que en aquesta notícia volem fer un recull de tots els recursos virtuals que oferim perquè en pugueu gaudir des de casa vostra.

Prevenció de Residus

Del 21 al 29 de novembre del 2020 vam celebrar la Setmana Europea de Prevenció de residus. Enguany, l’oferta de recursos que vam oferir des de les administracions supramunicipals es va adaptar a la situació sanitària. Es van recopilar tots els materials i accions virtuals en un sol portal interactiu. Ara teniu disponible el portal interactiu amb els recursos virtuals per a la prevenció de residus per fer servir tot l'any.

Aquí les activitats que us destaquem:

• Jocs interactius educatius, per aprendre amb els més petits de la casa tot jugant El menjar no es llença

• Reptes per reduir el malbaratament alimentari: dibuixa les superheroïnes i superherois de l’aprofitament alimentari o quantifica el teu malbaratament.

• Receptes d’aprofitament boníssimes que ens expliquen els companys d’Espigoladors.

• Exposició virtual Reduïm Residus. Descobreix les característiques i la importància de la gestió dels residus amb l’objectiu d’afavorir i incrementar la participació de la ciutadania en la presa de decisions ambientals.

• No et pots perdre la Websèrie FTM (Fes-ho tu mateix!), on repassem 9 maneres de reduir els residus de manera dinàmica i visual.

Transició energètica

Del 22 al 26 de juny vam celebrar la Setmana Europea de l’Energia Sostenible, amb l’objectiu de conscienciar la societat amb actuacions i activitats al voltant de l’eficiència energètica, les energies renovables i el paper clau de la ciutadania en la transició energètica.

Des de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat vam preparar aquest portal interactiu amb diferents recursos virtuals oberts a tots els ens locals de Catalunya. Ara teniu el portal amb la tria dels recursos virtuals disponibles tot l'any.

Destaquem:

• Juguem amb energia: Pels més petits de la casa, sols, acompanyats o a l'escola, disposeu de 6 jocs virtuals per aprendre molt sobre energia sostenible.

• Exposició virtual “Actuem amb energia”, que ens mostra com a partir d’un recurs que es troba a la natura, podem acabar encenent un llum, i també els avantatges i els inconvenients derivats d’aquest procés.

• Exposició virtual “Treballem per una energia sostenible”, on t’aportem informació i consells d’accions a realitzar en l’àmbit domèstic sobre estalvi i eficiència energètica contra el canvi climàtic.

• L’Escape Room “Sea Level Rise”, el teu municipi es troba en risc imminent d’inundació i el teu equip és l’última esperança per salvar-lo.

• I si us animeu podeu fer aquests reptes que us proposem des de casa.

• També podeu tornar a veure els seminaris en línia que vam fer, explicant com estalviar energia des de casa i des del nostre comerç.

Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament

L’Agenda Escolar és un recurs que oferim cada any a tots els ajuntaments de la província de Barcelona per les seves escoles i instituts. A la seva pàgina web, hi recollim diferents activitats sobre educació ambiental i conscienciació sobre el medi ambient i l’emergència climàtica que conté l’agenda. A les seves xarxes socials (Instagram i Facebook) actualitzem periòdicament amb publicacions de frases inspiradores, dies internacionals i amb activitats.

Mobilitat sostenible

Per la Setmana Europea de la Mobilitat 2020, celebrada del 16 al 22 de setembre, vam recopilar alguns recursos educatius virtuals per a promoure la Setmana i animar als ens locals a adherir-vos amb accions de difusió virtuals. Les podreu trobar recopilades en aquest enllaç.

Altres

Aquí recopilem continguts digitals no emmarcats en cap de les campanyes de l’últim any. Són els següents:

Esperem que aquest recopilatori de recursos us sigui útil per fer des de casa o a l'escola!

Temes:
Educació