Xesco Gomar és nomenat nou president de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

Durant la 20a Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat celebrada el dimarts 15 de setembre, de forma telemàtica, s’ha nomenat al president de l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, nou president de la Xarxa agafant el relleu de Valentí Junyent. L’assemblea, que s’havia d’haver celebrat el passat 17 de març i es va haver de suspendre per la pandèmia de la COVID-19, ha comptat amb la presència de més de 130 representats municipals.

Durant la seva intervenció, Gomar ha destacat que «la Xarxa ens ha de ser útil per abordar el difícil moment que vivim, una pandèmia global que ha posat a prova els sistemes sociosanitaris i la fortalesa de les polítiques públiques de tot el món, i on els governs locals hem treballat a fons per estar a l’alçada del moment».

D’altra banda i en referència al nou format virtual escollit per a l’assemblea, el nou president de l’entitat ha afirmat que «la barrera que, d’entrada, podia constituir la pandèmia, ha estat transformada en una oportunitat per als representants dels municipis més allunyats de Barcelona, que ara poden assistir a esdeveniments com aquest prescindint de desplaçament insostenibles i estalviant temps i recursos».

Entre d'altres acords, també s’ha aprovat la “Declaració de la Xarxa per una recuperació verda i socialment justa”, que planteja una acció coordinada municipal per impulsar una reactivació social, ambiental i econòmica basada en l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i en els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Cal tenir en compte que el repte de l’emergència climàtica, la renaturalització de les ciutats, la mobilitat sostenible, la justícia alimentària, l’eficiència energètica i el manteniment de la biodiversitat seran alguns dels eixos del Pla estratègic 2020-2023 de l’entitat per a aquest pla de mandat.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat és una associació que integra ja més de 300 governs locals de Catalunya.

Font: Premsa. Diputació de Barcelona. Foto: Gonçal Luna

Podeu anar consultant tota la documentació, acords adoptats i imatges i vídeos de l'Assemblea que anirem publicant a l'enllaç 20aAssemblea.

En nom de la Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, volem agraïr la participació de tots els assistents ahir a l'Assemblea virtual.

Etiquetes:
20aAssemblea