La Fundación Más Árboles planta arbres i plantes medicinals al polígon de Santa Magdalena de VNG

Aquest matí s'han plantat 25 plantes aromàtiques medicinals (farigola i romaní) i 15 arbres (alzines, roures, figueres, una olivera i un ginjoler) a la rambla dels Països Catalans, al sector de santa Magdalena. La intenció és crear un bosc rebost en una parcel·la municipal, perquè a la llarga els ciutadans puguin beneficiar-se d'aquestes plantes.

El projecte forma part del conveni aprovat entre l'Ajuntament de VNG i la Fundación Más Árboles per crear quatre noves zones de bosc a la ciutat. La Fundación realitza de forma gratuïta els treballs previs a la plantació, el subministrament i plantació dels arbres i arbustos, i el seu posterior manteniment. Els terrenys estan catalogats com a zona verda, i són susceptibles de millora en quant a vegetació, funció ecològica i paisatgística. L'any 2009, Vilanova i la Geltrú va signar el Pacte d'Alcaldes amb l'objectiu de reduir les emissions d'efecte hivernacle en un 20% l'any 2020. Aquest conveni amb la Fundación Más Arboles suposa fer un pas més cap a la sostenibilitat mediambiental i en la lluita sobre l'impacte que aquestes emissions generen en el clima, a nivell local i global.

La Fundación és una entitat de caire nacional que té com a objectiu impulsar una nova cultura de l'arbre, que contribueixi a un canvi d'actitud en relació a l'entorn natural. És en aquest sentit que promou, gestiona i finança iniciatives viables de plantació i manteniment d'arbrat, patrocina plantacions d'arbrat per compensar les emissions de CO2, i contribueix en projectes sostenibles.

És per això que avui s'ha fet aquesta plantació amb famílies de l'empresa Prologis, multinacional ubicada a L'Hospitalet de Llobregat, que ha gaudit també d'un taller anomenat "de Nendo Dango, sembrar a voleo". Un taller educatiu que ensenyar els més petits a plantar i a fer créixer plantes.

El conveni amb l'Ajuntament inclou noves actuacions, com un treball conjunt amb el CRIA per fer activitats pedagògiques amb les escoles i amb empreses de la ciutat, per implicar el món local en projectes de sostenibilitat

Categories: