Apunts

Resultats del seminari "Experiències sobre casos d’èxit de naturalització a ciutats i pobles espanyols"

En l’última sessió de l’any del Cicle de seminaris tècnics d’adaptació i naturalització de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat s’han compartit accions de naturalització de municipis d’àmbit estatal.

El passat 8 i 14 de novembre es va celebrar la tercera sessió dels seminaris coorganitzats per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el suport tècnic d’Anthesis.

La sessió, dividida en dues parts, va acollir les bones experiències d’un total de 7 ens municipals amb diversitat de mida i tipus d’actuacions.

Veure notícia completa al web de la Xarxa

Cafè Ambiental: Estratègies per millorar la comunicació i implicació en projectes de naturalització

Resultats de la sessió d’intercanvi i decàleg d’idees clau. 

El passat 9 d’octubre, es va celebrar la sessió d’intercanvi “Cafè Ambiental: estratègies per millorar la comunicació i implicació en projectes de naturalització” del Grup de treball d’adaptació i naturalització de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la sostenibilitat.

Podeu consultar la notícia completa a la web de la Xarxa.

Iniciem un curs naturalment salvatge!

Prop de 80.000 alumnes de Catalunya estrenaran curs amb la nova Agenda Escolar i 8.000 aules han rebut el nou Calendari Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament, dos recursos d’educació ambiental que elabora la Diputació de Barcelona i que ofereix als municipis membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

L’impacte de la calor i les solucions bioclimàtiques com a resposta. Resultats dels seminaris tècnics

Aquest mes de juny s’ha iniciat el Cicle de seminaris tècnics d’adaptació i naturalització de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, i així es comença a implementar el pla de treball del grup de treball que porta el mateix nom.

El 14 i el 28 de juny, s’han organitzat dues sessions en línia per abordar la temàtica de la calor i les solucions bioclimàtiques com a resposta dins de l’àmbit local, aquest cicle de seminaris està coorganitzat per la Xarxa, la Diputació de Barcelona i l'AMB.

Podeu accedir a la notícia i l'enregistrament i documentació presentada a les sessions a la web de la Xarxa.

S’apropa la Setmana de la Natura 2021!

La Setmana de la Natura d’enguany tindrà lloc del 24 de maig al 5 de juny –entre el Dia Europeu dels Parcs i el Dia Mundial del Medi Ambient- i ens encantaria comptar amb vosaltres per a la organització d’una o més activitats.

Organitza una activitat per conservar la natura i puja-la a través del formulari web.

1

Campanya “Un arbre per Europa”

“Equipo Europa” és una associació juvenil europeista i apartidista lligada al Parlament Europeu que té per objectiu promoure la Unió Europea entre els joves i fomentar la participació democràtica del jovent.

Aquesta entitat, en col·laboració amb l’Oficina del Parlament Europeu a l’Estat espanyol, han impulsat des de fa gairebé un any la campanya “Un arbre per Europa” #UnÁrbolPorEuropa.

1

Setmana de la Natura 2019

 La Setmana de la Natura es celebrarà de l’1 al 9 de juny. Durant 10 dies, al voltant del dia mundial del medi ambient (5 de juny), celebrem la 4a edició de la Setmana de la Natura. L’objectiu és crear un gran moment per  apropar la ciutadania a la natura, i per això les organitzacions (associacions, fundacions, ajuntaments, administracions, escoles, empreses...) esteu convidades a promoure activitats o accions de voluntariat per la conservació de la natura i el medi ambient.

Font: Setmana Natura

Premi 'Natura i Societat'

Us informem que la Fundació Privada GIRBAU convoca la primera edició del Premi 'Natura i Societat
  
El Premi neix amb caràcter bianual i s’emmarca en la voluntat de la Fundació Privada Girbau de donar suport a aquelles entitats que treballen per a la protecció i millora del nostre patrimoni natural, des del compromís i la responsabilitat. I amb la convicció ferma que la millor manera de fer-ho és fomentant la participació de la societat, i la transmissió de valors de respecte i responsabilitat envers el medi ambient.

Com actuar en cas d'avistament de tortuga marina a la platja? (112)

Com actuar en cas d'avistament de tortuga marina a la platja? (112)

4