CONVOCATÒRIA DE LA UNIÓ EUROPEA PER PROJECTES D’ENERGIA SOSTENIBLE I COL·LABORACIÓ PER A MUNICIPIS PETITS DES DE LA XARXA

Benvolgut, benvolguda membre de la Xarxa i del Pacte d'Alcaldes i Alcaldes pel Clima i l'Energia

Us fem arribar informació de la iniciativa de l'European Union City Facility (EUCF) www.eucityfacility.eu, que ha obert una convocatòria per a Projectes d'energia sostenible per a ens locals.

A qui va dirigida? Als ens locals i està pensada per promoure els projectes en matèria d’energia sostenible.

Què financia? És un instrument d’assessorament, formació i suport financer fet a mida, àgil i simplificatamb un pagament únic de 60.000 €. L’objectiu és facilitar el desenvolupament del què s’anomena “concepte d’inversió” (Investment concept) que inclou: projecte executiu, pla de negoci, estudi financer, estudi social si és el cas, viabilitat tècnica i econòmica, pla de comunicació, anàlisi de mercat, barreres,  etc. A la pàgina web de la convocatòria podeu descarregar-vos el model del “concepte d’inversió” que és el producte final de l’ajuda.

Els 60.000€ serveixen per poder pagar els estudis necessaris per tenir tot el projecte, fil per randa, desenvolupat. Es pot finançar personal propi, consultors externs, subcontractacions, etc.

Us hem traduït tota la informació necessària a la fitxa adjunta a l'enllaç.

Col·laboració per als municipis petits des de la Xarxa

Tot i que la convocatòria està dirigida a ciutats i pobles, ens locals de quasevol mida, pels criteris de puntuació els municipis petits podeu tenir més dificultats per assolir els punts per tal us acceptin la proposta: presentar-se conjuntament pot donar més punts i oportunitats. Per aquest motiu, us animem agrupar-vos i presentar una proposta conjunta per part d'un ens local en nom de diversos.

A tal efecte, des de la Xarxa posem a la vostra disposició l'espai del Fòrum d'aquesta comunitat virtual per tal que:

- Els municipis petits que tingueu interès i predisposició a presentar-vos, el manifesteu en aquest Fòrum.

- Un cop confirmeu, us facilitem el contacte entre els municipis que us aneu interessant.

- Només per als municipis interessats i predisposats a presentar-vos, podem programar una sessió de formació on-line per ajudar-vos i poder intercanviar opinions, i amb la possible presència de l'assessor nacional extern del programa europeu.