Es presenten els recursos de sensibilització de suport als ens locals per la Setmana Europea de la prevenció de residus

L’Agència de Residus de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB) van presentar conjuntament el suport coordinat que oferiran enguany als ens locals en l’esdeveniment que es celebra del 16 al 24 de novembre.

La V edició de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus se celebrarà del 16 al 24 de novembre de 2013. L'objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d'Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus per tal de donar a conèixer estratègies de reducció de residus, fomentar accions sostenibles per reduir els residus, fer públic les tasques dutes a terme pels diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus i fer canviar el comportament quotidià en àmbits de consum i producció.

En un Seminari – Taller celebrat el 19 de setembre, més de vuitanta representants dels ens locals i altres entitats interessats en participar en l’edició d’enguany van poder conèixer les novetats d’aquesta edició i el suport que rebran de les diverses administracions supramunicipals.

Cal destacar com a novetats, l'organització a tot Europa del Dia Temàtic de la Prevenció 2013: Reutilització amb una acció comuna per a totes les entitats participants que enguany volem centrar el missatge en la reparació i la reutilització. D’aquesta manera el Dissabte 16 de novembre serà el Dia de la Reutilització: amb la celebració de Mercats d'Intercanvi, Mercats de segona mà i Maratons de Reparadors "REPARATONS". També, es proposa concentrar les accions relacionades amb les operacions de neteja (European Clean Up Day) pel cap de setmana 23 i 24 de novembre. Tanmateix cal destacar que durant tota la Setmana es pot organitzar qualsevol activitat i temàtica que tingui per objectiu conscienciar en reduir la generació de residus.

L’Àmbit de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona oferirà suport als municipis a través de Tallers de reparació i dinamitzadors dels mercats d’intercanvi.

Per primer cop en l’àmbit de la Setmana Europea de Prevenció de Residus, es va presentar una oferta als ens locals conjunta i coordinada entre l’ARC, l’ÀMB i la Diputació de Barcelona.

1.               Presentació de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2013 (PDF)

2.               Presentació de recursos de suport als ens locals ARC, AMB, DIBA i Xarxa (PDF)

Aquesta V edició de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus s’emmarca en el Projecte Life EWWR+ que rep el suport del Programa LIFE de la Comissió Europea.