Darreres activitats dels Grups de treball de la Xarxa

Us presentem un resum de les darreres activitats dels Grups de treball de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat: des de la Jornada sobre l'educació ambiental a les escoles fins al treball sobre el manteniment de rieres urbanes.

El Grup de treball del Cicle Local de l'Aigua va organitzar una Jornada d'intercanvi d'experiències sobre gestió i manteniment de lleres urbanes. Es van presentar les experiències dels municipis de Cerdanyola del Vallès, Granollers i Súria i es va realitzar un taller per definir interessos i necessitats dels municipis del qual se n'ha elaborat un Informe de resultats. Si sou membres del Grup de treball de la Xarxa podeu consultar les ponències al següent enllaç.

En el marc del Dia mundial de l'Aigua, la Secretaria tècnica de la Xarxa va realitzar una xerrada sobre estalvi d'aigua a Montmeló.

El Grup de treball d'Educació per la Sostenibilitat va organitzar la jornada-taller El paper dels municipis en l'educació ambiental a les escoles. A través d'una dinàmica participativa, la quarantena d'assistents van poder diagnosticar la situació actual dels programes d'educació ambiental municipal dirigits a les escoles i proposar estratègies i accions de millora.

El Grup de treball de Prevenció de la Contaminació Acústica va celebrar una reunió d'inici del procés de redacció d'una Ordenança tipus de soroll i vibracions. Aquesta nova Ordenança respon a la necessitat dels municipis d'adaptar llurs ordenances a la normativa en vigor i serà tramitada com una Ordenança tipus per part de la Diputació de Barcelona.

El Grup de treball d'Energia Sostenible Local va realitzar una visita a la fàbrica Baxi-Fabrigas de Castellbisbal per conèixer la línia de fabricació de panells solars per l'aprofitament de l'energia solar per ACS.

Finalment, el Grup de treball de Millora de la Qualitat de l'Aire va organitzar una reunió de coordinació amb la Generalitat de Catalunya per millorar l'aplicació dels protocols d'informació i alerta per contaminació per ozó.

Etiquetes:
Xarxa, sostenibilitat