20a ASSEMBLEA GENERAL (virtual) DE LA XARXA : DECLARACIÓ de la Xarxa per una RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA

La 20a Assemblea general de la Xarxa es va celebrar, via telemàtica, el 15 de setembre del 2020.

Com a declaració institucional, es va aprovar per unanimitat amb una esmena la Declaració proposada. L'esmena, a proposta de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i reforçada per altres municipis membres i participants a l'Assemblea, feia referència a la incorporació del concepte "recuperació socialment justa" en el títol i articulat de la Declaració.

De tal manera, el text final de la DECLARACIÓ de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per UNA RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA el teniu als enllaços següents.

L'acord aprovat insta a presentar la DECLARACIÓ als plens municipals dels membres de la Xarxa, a adaptar els compromisos a la realitat municipal i a notificar l’acord a la presidència de la Xarxa.

La DECLARACIÓ de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per UNA RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA (setembre 2020) (doc)

La DECLARACIÓ de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per UNA RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA (setembre 2020) (pdf)

La Declaració

Des del món local seguim treballant per fer front a la pandèmia i mentrestant plantem la llavor de la recuperació que ha de germinar un cop superat el coronavirus.

Una recuperació verda, justa i perdurable, que ha d’incloure l’ambició de la neutralitat climàtica, la  transició energètica, l’economia circular, la mobilitat sostenible, un espai públic obert a les persones, la biodiversitat urbana, un sistema alimentari just i l'educació ambiental com a eina essencial de resposta a la crisi.

Enguany, en una Assemblea singular pel moment que estem vivint fruit de la pandèmia i pel format virtual d’aquesta sessió, i en base al treball previ realitzat pel Grup motor de la Xarxa sobre canvis i noves prioritats en les polítiques locals de sostenibilitat per a la recuperació i reactivació social i econòmica, es proposa prioritzar la recuperació verda i socialment justa com a centre del posicionament de les ciutats, pobles i altres ens locals membres de la Xarxa.

El paper de la Xarxa

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat és la plataforma d’intercanvi i cooperació del món local en l’àmbit del medi ambient i per avançar cap a un desenvolupament sostenible, a través d’un marc adient per debatre problemes, inquietuds, necessitats, experiències, i promoure i dur a terme projectes d’interès comú.

Aquesta confluència d’interessos va portar, ja l’any 2004 a Mataró, a aprovar una declaració institucional a l’Assemblea general de la Xarxa amb l’objectiu d’establir un posicionament comú en determinades matèries.  Any rere any, en totes les següents Assemblees generals hem aprovat una Declaració per tal de manifestar el nostre compromís vigent amb la sostenibilitat, la lluita del canvi climàtic, un urbanisme sostenible, l’ocupació al servei del medi ambient i la biodiversitat, el vehicle elèctric, l’economia verda, l’educació ambiental, l’aprofitament alimentari o l’Agenda 2030.

Més enllà d’una tradició anual, les Declaracions de la Xarxa són una manifestació concreta de les preocupacions i prioritats de cada moment, expressades pels propis membres, i difoses pel territori amb adhesions a la declaració per part dels Plens dels ens locals.

Més informació sobre la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat