dimecres
Juny 2022

Seminari Final del MixForChange sobre gestió forestal i adaptació al canvi climàtic en entorns periurbans, i la seva integració en les polítiques locals

El seminari té per objectiu presentar el principals resultats del projecte LIFE MixForChange, pel que fa a l´aplicació d´una gestió multifuncional i sostenible en boscos periurbans, i esdevenir un espai de debat al voltant del paper socioeconòmic i ambiental dels boscos mediterranis periurbans i de com millorar la seva conservació i adaptació al canvi climàtic. Per això, en el seminari es posarà en comú com des de les polítiques locals, juntament amb les administracions responsables de la gestió i conservació dels espais forestals periurbans i els propietaris forestals, podem avançar cap a la conservació, resiliència i valorització d’aquests boscos, en el context actual de severitat creixent dels impactes del canvi climàtic.

Aquest seminari està adreçat a persones implicades en la formulació i aplicació de polítiques locals, territorials i ambientals, i també en la gestió d’ecosistemes forestals (propietaris forestals, gestors/consultors, administracions).

Formulari d'inscripció
és informació

dilluns
Novembre 2022

5a jornada "Els municipis i la gestió dels residus"

Reserveu-vos la data: dilluns, 14 de novembre.

Per complir els objectius necessitem nous instruments.

mai 2022

Diàlegs regionals sobre mobilitat sostenible i innovació

El projecte Urban Transports del programa europeu INTERREG MED us convida a participar als Diàlegs regionals sobre mobilitat sostenible i innovació que co-organitzen l’Associació MedCities i EIT Urban Mobility el pròxim 24 de Maig a Torre Glòries, Barcelona.

Podeu consultar l’agenda adjunta i AQUÍ.

Link per inscriure’s fins el divendres 20 de maig (necessari per accedir a la sala) : https://forms.gle/eEQoyJe5HP3chvFW7

dijous
mai 2022
Febrer 2020

Let's Clean Up Europe 2020: Seminari de preparació

Let's Clean Up Europe és una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d'aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

La 7a edició de la campanya Let's Clean Up Europe! se celebrarà del 8 a 10 de maig de 2020.

Febrer 2019

Cicle de tallers: Economia circular al món local - Sessió 2: Entendre el punt de partida

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optimitzin el valor. Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci.

divendres
Febrer 2020

Cicle de Seminaris sobre transició energètica al món local 2. Operadors energètics municipals

La Transició Energètica és el pas més evident i inevitable a l'hora d'abordar l'emergència climàtica. Els ajuntaments han de donar exemple en aquest procés i començar a implementar, com més aviat millor, fonts d'energia renovables i sistemes d'eficiència energètica.

dijous
Gener 2020

Jornada de reflexió: Davant del repte climàtic: moviment juvenil i educació ambiental

Amb motiu del Dia Mundial de l’Educació Ambiental, que se celebra cada 26 de gener, i dins del pla de treball conjunt de la Gerència de Serveis d’Espais Naturals i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, hem plantejat una jornada que pretén reflexionar sobre el paper de l’educació ambiental en l’escenari de l’emergència climàtica i dels moviments juvenils que hi estan vinculats.

La trobada s’estructura en una ponència marc de Jaume Funes i dues taules de debat, una de les quals estarà integrada i conduïda per joves lligats a l’activisme climàtic i una altra per experts de la comunicació i la participació ambiental.

Clourà la jornada una activitat d’intercanvi amb tots els ponents i el públic, amb el suport del facilitador gràfic Yorgos Konstantinou.

INSCRIPCIONS

Desembre 2019

Cicle de Seminaris sobre transició energètica al món local 1. Comunitats energètiques (1a part)

dilluns
Octubre 2019

RECORDATORI. Trobada de profit. El món local per un cicle sostenible dels aliments. Del malbaratament a l'aprofitament

El malbaratament d’aliments és un fenomen global amb repercussions molt diverses que van des de l’accés als aliments i la incidència en la salut fins els models de  producció i consum o la generació de residus. La FAO estima que al món un terç dels aliments produïts no es consumeixen. A Catalunya, es calcula que cada any llencem 35 kg/hab i any al final de la cadena alimentària (comerç al detall, restauració i llars).

Com podem abordar la prevenció del malbaratament des dels  municipis? Com podem recuperar el valor dels aliments i impulsar mecanismes per un bon aprofitament?