Cafès-diàleg virtuals sobre el paper de les dones en la nova realitat del mercat energètic

dimecres
Octubre 2021
Data de finalització: dijous, 28/10/2021 - 11:15

En el marc de la Setmana de l’Energia Sostenible 2021, des de l’Ajuntament de Sabadell amb la col·laboració d’Ecoserveis, es programen dos cafès-diàleg virtuals sobre el paper de les dones en la nova realitat del mercat energètic. Seran els dies 27 i 28 d’octubre en format virtual. Les inscripcions estan obertes, l’accés és gratuït.

Es planteja un format de cafès-Diàleg Intergeneracional entre dues dones del sector, un model dinàmic i fluid, que facilita la participació dels assistents, amb l’objectiu principal d’apropar dones expertes del sector amb dones joves en formació o partícips de projectes innovadors i/o transformadors.

Inscripcions aquí.

La primera sessió, el dimecres 27 d’octubre, de 10h a 11h15, versarà sobre el paper de la dona en la creació d’una Transició Energètica Justa.

Amb ALBA DEL CAMPO, assessora en Transició Energètica a l’Ajuntament de Cádiz i GAIA D’ELIA, enginyera amb vessant social i coordinadora de BATEC.

La transició energètica és un tema d’actualitat, amb l’esperança que ens aproparà a un model energètic més democràtic i just. La transició d’un sistema energètic lligat al carboni a un sistema basat en energies renovables ens dóna la possibilitat de re-imaginar un model energètic més just i democràtic. Però el canvi de tecnologia no porta a un canvi de model si no tenim en compte la part social. Així doncs, què entenem per transició energètica justa i com podem aconseguir-la? Quin rol té la dona?

Enllaç al Zoom Cafè dia 27.

La segona sessió, el dijous 28 d’octubre, de 10h a 11h 15, porta com a títol “La Pobresa Energètica: perquè afecta més a les dones i accions que es duen a terme”.

Amb ISABEL VILASECA, membre de l’Aliança contra la Pobresa Energètica i CECILIA VILLALOBOS, persona afectada per la Pobresa Energètica.

Debatrem al respecte del per què les dones son les més afectades per la Pobresa Energètica. Deixant la teoria a una banda, escoltem una conversa entra una dona experta en pobresa energètica i una dona afectada per la mateixa. Debatem sobre com es pot canviar el sistema i què s’està fent actualment per la mitigació de la mateixa, davant de la nova realitat dels mercats energètics.

Enllaç al Zoom Cafè dia 28.