XXIII jornades de la Unió Europea. El rol dels governs locals en la Conferència sobre el Futur d’Europa

dimarts
mai 2021
Data de finalització: dimarts, 11/05/2021 - 11:00

El 9 de maig, dia d’Europa, es materialitzarà una de les prioritats polítiques del mandat de la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, consistent en donar un nou impuls a la democràcia europea amb el llançament de la Conferència sobre el Futur d’Europa.

La Conferència sobre el Futur d’Europa obre un nou espai de debat entre les institucions europees i la ciutadania per abordar els reptes i les prioritats d’Europa. Sota aquest marc, està previst que s’organitzin actes en col·laboració amb la societat civil i les parts interessades en els àmbits europeu, estatal, regional i local, que impliquin els interlocutors socials, el mon acadèmic i especialment la joventut, que ha de tenir un paper central a l’hora de configurar el futur del projecte europeu.

En aquest marc, la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb les representacions de la Comissió Europea i del Parlament Europeu a Barcelona, organitza un acte per sumar-nos a aquest exercici democràtic europeu i abordar els reptes i oportunitats del futur d’Europa des del món local i la seva ciutadania.

Enguany la jornada serà virtual.

[+] Inscripció

9h30

Sessió d’obertura

• Núria Marín, presidenta de la Diputació de Barcelona

• María Ángeles Benítez, directora de la Representació de la Comissió Europea a Espanya

• Sergi Barrera, cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona

09h45

La Conferència sobre el Futur d’Europa i el projecte Building Europe with Local Entities

• Domènec Ruiz Devesa, diputat al Parlament Europeu membre de la comissió d’Afers Constitucionals

• Karl-Heinz Lambertz, membre del Comitè de les Regions d’Europa (CdR) i president del CdR entre els anys 2017 i 2020.

10h25

Taula Rodona: Què representa la Conferència sobre el Futur d’Europa per als governs locals?

• Alba Barnusell, 1a tinent d'alcalde i regidora de Planificació Estratègica i Governança de l’Ajuntament de Granollers

• Dimitri Barua,  assessor de la directora general de Comunicació de la Comissió Europea

• Guillermo Chirino, president del Secretariat del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC)

11h00

Cloenda

• Pilar Díaz, diputada adjunta a la Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona

Jornada conduïda per Lara Malvesí, periodista de l’Agència EFE, excorresponsal a Brussel·les, i membre de l’Associació de Periodistes Europeus a Catalunya (APEC).

* L’acte comptarà amb traducció simultània en francès.

c24c56f19f651fd6916de0e5d998b2d6-500x123

Categories: