Jornada: Urbanisme per la transició alimentària

dimarts
Juny 2024
Data de finalització: dimarts, 25/06/2024 - 13:30

Formació per tècnics/es de l’administració pública

Què aporta la perspectiva productiva, regenerativa i comunitària a la re-naturalització dels entorns urbans? Per què és necessària aquesta perspectiva? Com des de l’administració pública local es poden regenerar els nostres pobles i ciutats perquè siguin entorns més habitables, resilients i cohesionats socialment?

L’aposta per la renaturalització urbana cada vegada està més estesa i són diversos municipis que han començat a implementar accions cap aquest sentit. En el marc del projecte Territoris Alimentaris. Relocalitzant la cadena alimentària per a una transició cooperativa, impulsat per Mixité, es posa en relació renaturalització urbana, urbanisme i alimentació davant la necessitat que suposa repensar el sistema alimentari cap a un que sigui més just i sostenible.

En aquesta formació dirigida principalment a tècnics/es de l’administració pública però oberta també a altres professionals i persones interessades en el tema, indagarem en aquests aspectes per veure com podem acompanyar els municipis en la transició alimentària, a partir d’experiències pràctiques que s’han dut a terme. Interessant especialment pels àmbits de la planificació urbana, medi ambient, l’educació i l’acció comunitària.

Data: 25 de juny de 12 a 13.30h.

Cal inscripció prèvia: https://forms.gle/j8D4SEwCJLXEbpC27

“Territoris Alimentaris” és un projecte impulsat per Mixité i finançat pel Departament d'Empresa i Treball en el marc de la convocatòria de Projectes Singulars pel foment de l'Economia Social i Solidària i el cooperativisme. L'objectiu final del projecte és acompanyar els municipis en la transició alimentària des de la perspectiva de l'urbanisme alimentari i l'acció comunitària. Amb aquest projecte s'està treballant sobre tres casos pilot amb diferents enfocs i escales