Parlem de...Les solucions basades en la natura en l'àmbit municipal

divendres
Novembre 2020

La Diputació de Barcelona us convida a una nova presentació del cicle "Parlem de...”, aquesta vegada amb la publicació de la Gerència de Serveis de Medi Ambient:

Les solucions basades en la natura en l'àmbit municipal

Les solucions basades en la natura (SbN) són una eina emergent de gestió que es consolida en el context actual de crisi ecològica i emergència climàtica. Pretenen intensificar els processos ecològics en l’àmbit urbà, amb intervencions inspirades el funcionament de la natura, amb l'objectiu de millorar la salut de les persones, els serveis ambientals i la biodiversitat.

El llibre presenta un extens catàleg de bones pràctiques de solucions basades en la natura, que recull una vintena de les actuacions més reeixides implantades en municipis del nostre entorn  i d'arreu del món. Les pràctiques han estat compilades per un dels millors equips de recerca europeus en la matèria.

PROGRAMA

Farà la benvinguda Xesco Gomar, president delegat de l’Àrea d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona.

Intervindran:

-  Luís Campos. ENT environment & management

-  Francesc Baró. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals. UAB

Moderarà:

-  Rosa Quirante. Gerència de Serveis de Medi Ambient. Diputació de Barcelona

Es presentaran algunes de les experiències recollides al llibre:

-  Corredor Verde do Monsanto. Câmara Municipal de Lisboa. Duarte d'Araújo Mata

-  Bee Happy Viladecans. Ajuntament de Viladecans. Joan Ramon Lucena

-  Aiguamolls de Can Cabanyes. Ajuntament de Granollers. Xavier Romero

INSCRIPCIÓ: Podeu accedir directament a la URL de la reunió: https://zoom.us/j/98357041573

La publicació es pot obtenir directament en format digital, o bé en format paper, a demanda, a la Llibreria de la Diputació de Barcelona.

Temes:
Biodiversitat