L’educació i la sensibilització, eines de prevenció i gestió del soroll

Conèixer diverses eines i accions locals de mediació, sensibilització, difusió i educació ambiental. Aquest ha estat el fruit de la jornada “Com sensibilitzar a la ciutadania sobre el soroll ?”, celebrada a Sabadell el 12 de novembre.

La jornada ha estat organitzada per l’Ajuntament de Sabadell, la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona, en el marc de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i com a acció de la campanya “Sabadell sona bé, Sabadell dorm bé”.

Lluís Monge, regidor de Sostenibilitat i Gestió d’Ecosistemes de l’Ajuntament de Sabadell, ha explicat les diverses accions que inclou la campanya “Sabadell sona bé”, en la inauguració de la jornada, conjuntament amb Assumpta Farran, Directora General de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya, que ha destacat “l’estreta vinculació entre el soroll i la salut” i l’acció conjunta en que cal actuar per tenir “un aire més net i menys soroll”.

Com a introducció a la temàtica, Eva Rodríguez-Valdes va introduir els conceptes bàsics d'educació ambiental a aplicar per a la gestió del soroll.

L’activitat ha continuat amb la presentació de la Guia “Sorolls veïnals ? ... Parlem-ne” de Sabadell Mediació, i les experiències locals dels Ajuntaments de Girona i Barcelona.

Posteriorment, s’han presentat diversos recursos i reflexions sobre accions de sensibilització i educació ambiental per part de les administracions supramunicipals organitzadors en el marc de l’oferta de recursos al món local “La Xarxa sona bé”.

La jornada ha finalitzat amb la participació dels assistents en l’activitat de sensibilització SENT Sabadell 2014, que ha consistit en sentir el soroll i els problemes associats des del mateix carrer d’una manera innovadora.

Documentació de la jornada