Convocatòria dels Premis Acció Transformadora 2022

El Premi Acció Transformadora, coorganitzat per ICLEI - Governs Locals per a la Sostenibilitat i la Ciutat d'Aalborg (Dinamarca), amb el suport del Comitè Europeu de les Regions i el Banc Europeu d'Inversions, s'atorga a una ciutat, regió o organització de la societat civil que utilitza les 15 vies descrites a la Declaració Basca per catalitzar una transformació sociocultural, socioeconòmica o tecnològica a la seva comunitat , a més d'afavorir la implementació del Pacte Verd Europeu a nivell local.

Les accions realitzades reflecteixen les contribucions locals o regionals a la implementació d'objectius i compromisos internacionals, com ara els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, l'Acord sobre el Clima de París, entre d'altres.

QUI POT PRESENTAR-SE?

El concurs està obert a qualsevol autoritat local o regional, o organització de la societat civil ubicada en un Estat membre de la UE, un país de l'EEE o un país candidat o candidat a la UE que hagi avalat el  Missatge de Mannheim . Aprovar el missatge de Mannheim només triga uns minuts i es pot fer al nostre lloc web, aquí .

En honor a l'Any Europeu de la Joventut, es recomana als sol·licitants centrats en la joventut o amb la joventut com a organitzadors a presentar-se.

El sol·licitant ha de ser responsable de l'execució de l'Acció Transformadora i l'Acció ha d'haver estat vigent com a mínim tres mesos, però no superior a cinc anys, en el moment de la presentació. Totes les sol·licituds s'han de presentar en anglès.

PREMIS

• 10.000 € per posar en marxa una Acció Transformadora a la teva ciutat, regió o municipi
  • Acció presentada a la Plataforma de Ciutats Sostenibles i als canals de xarxes socials
  • Promoció a través del lloc web d'ICLEI, el butlletí electrònic d'ICLEI Europe i els canals de xarxes socials