El Comissari Europeu d'Energia anuncia un Pacte d'Alcaldes 2030

El "nou Pacte" serà anunciat el 13 d'octubre.

Font: EUmayors.eu

El Comissari Europeu d'Energia, Miguel Arias Cañete, ha estat a París per discutir les estratègies per aprofitar la contribució de les ciutats a l'agenda climàtica, conjuntament amb els alcaldes de 30 grans ciutats europees que s'han compromés a promoure la contractació pública conjunta per intensificar els seus esforços de cara a la COP21.

La declaració de les ciutats esmenta el compromís dels líders locals a través del Pacte dels Alcaldes i el compromís d'aconseguir nou objectiu de reducció de CO2 del 40% de la UE.

"El seu compromís amb la reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle en almenys un 20% per a l'any 2020 ja ha donat els seus fruits", va dir el Comissari Cañete. "Tot plegat ha creat milers de llocs de treball, la reducció de la inseguretat energètica, i ha aplanat el camí per a la transició energètica que necessitem. Estic encantat que la Declaració que es signa el dia d'avui vagi més enllà. La reducció del 40% en les emissions per a l'any 2030 que es subscriu és el que portarem a la taula a París a finals d'aquest any ", ha afegit el Comissionat el qual ha esbossat el full de ruta en tres punts estratègics per arribar-hi tots junts:

1. Consolidar el paper de les ciutats en el marc 2030: "El nou Pacte" serà anunciat el 13 d'octubre.
  2. Racionalització de totes les iniciatives relacionades amb les ciutats
  3. L'exportació del model europeu