Un nou informe del PNUMA sobre les emissions de GHG destaca importància dels esforços dels actors no estatals en la lluita contra el canvi climàtic

Les iniciatives dels actors no estatals per frenar les emissions poden ajudar a guanyar la lluita contra el canvi climàtic. Les accions de les ciutats, empreses i sectors podria complementar els esforços dels governs i estalviar prop de 1,8 Gt de CO2e el 2020.

Font: Nacions Unides

Les iniciatives dels actors no estatals per reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle s'estan tornant cada vegada més important en la lluita contra el canvi climàtic, i podria suposar un estalvi de prop de 1,8 gigatones de diòxid de carboni equivalent (Gt de CO2e) el 2020, segons un nou estudi realitzat pel Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient (PNUMA).

Amb l'impacte de reducció d'emissions de les empreses que puguin arribar a 0,63 GtCO2e el 2020, l'eliminació gradual de la il·luminació ineficient podria estalviar 0,05 GtCO2e el 2020 i les iniciatives per les ciutats 1,08 GtCO2e el 2020.

L'informe, titulat "Els compromisos climàtics dels actors subnacionals i de negocis", va mirar les 15 principals iniciatives en les àrees de les ciutats, regions, empreses i sectors com l'eficiència energètica, el metà, l'agricultura i les finances.

Segons l'informe i a data abril 2015, 180 iniciatives, amb la participació de més de 20.000 organitzacions participants, estan actuant amb un potencial encara més gran per a la reducció d'emissions més enllà dels estalvis avaluats.

Segons Achim Steiner, Director Executiu del PNUMA, "Mentre ens preparem per celebrar un nou acord climàtic global, és important mantenir el nostre nivell d'ambició vigent. L'informeó mostra que hem d'avançar cap a la neutralitat de carboni per a mitjans / finals de segle per mantenir l'augment de la temperatura global per sota de 2 ° C. Assolir aquest objectiu no es pot fer només a través de l'acció dels governs per si sols".

"Les iniciatives de les ciutats, les empreses i els sectors industrials per reduir les emissions poden contribuir i donar suport als compromisos nacionals d'emissió, i assolir un important estalvi de CO2 equivalent. Els compromisos governamentals preveuen un impacte de reducció d'entre 5 i 7 GtCO2e en 2020, destacant la importància de la reducció de les emissions estimades dels actors no estatals ", ha afegit.

Ciutats i Regions

Les zones urbanes representen fins al 76 per cent de les emissions de CO2 relacionades amb l'energia, mentre que les ciutats del món produeixen gairebé la meitat de totes les emissions de gasos d'efecte hivernacle. Per tant, les ciutats són fonamentals per fer front al canvi climàtic.

L'informe analitza les iniciatives municipals i regionals, com el Pacte dels Alcaldes - un grup de 6.317 alcaldes que el compromís de superar l'objectiu de la Unió Europea de reduir les emissions de CO2 en un 20 per cent en 2020 en comparació amb els nivells de 1990.

Etiquetes:
Canvi climàtic, cop21