Cicle de tallers: Economia circular al món local - Sessió 2: Entendre el punt de partida

dimarts
Febrer 2019
Data de finalització: dimarts, 19/02/2019 - 14:00

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optimitzin el valor. Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci.

Els ens locals poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar-se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona seguim apostant en els nostres objectius estratègics per la promoció de l’economia circular i l’acompanyament al món local en el procés de coneixement, formació i identificació d’oportunitats al voltant d’aquestes temàtiques; per la qual cosa comptem amb el suport expert de la Fundació Fòrum Ambiental.

Ja en l’anterior mandat hem elaborat material d’aterrament al concepte que pot ser del vostre interès i ara volem anar un pas més enllà.

Iniciem una nova etapa amb el nou mandat, on es planteja oferir una continuïtat però també una nova etapa a través d’un nou cicle de tallers amb vàries sessions de treball. El cicle de tallers, Economia circular al món local, es concep com un espai per compartir les experiències locals entorn a l’impuls de l’economia circular, amb presència de perfils de promoció econòmica i de medi ambient; i que inclogui un enfocament pràctic i d’interacció i participació dels assistents.

El cicle té com a objectius oferir als ens locals:

• Eines i recursos per a la dinamització dels grups d’interès, principalment a nivell intern dins dels Ajuntaments com a nivell extern amb el sector productiu.
  • Disposar d’un espai per a la reflexió, per compartir els aprenentatges, identificar les dificultats i col·lectivitzar les inquietuds.
  • Conèixer amb més profunditat diferents experiències locals d’impuls a l’economia circular així com  experiències del sector privat.

Per aquest motiu, es proposa oferir una sèrie de sessions, que distingeixen entre un eix principal i un eix complementari, que tractarà de manera complementària diferents temes d’alt interès. Cicle de tallers

Sessions i previsió de calendari del nou cicle Economia circular al món local

·         1a sessió: Immersió en l’economia circular. Què hem de fer per arribar al nostre objectiu?  (4 de desembre del 2019 ): documentació disponible a l’enllaç.

·         2a sessió: Entendre el punt de partida. Experiència en profunditat d’un ens local. (19 de febrer del 2020)

·         3a sessió: Comprendre el metabolisme. Experiència en profunditat d’un ens local. (1 d’abril del 2020)

·         4a sessió (sectorial):   Les deixalleries del futur (3 de juny del 2020, a confirmar)

·         5a sessió: Definir estratègies. Experiència en profunditat d’un ens local.  (30 de setembre del 2020)

·         Octubre 2020: Hotspot Catalunya Circular

PROGRAMA

Inscripcions: Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciu-tats i Pobles cap a la Sostenibilitat. xarxasost@diba.cat 93 402 22 22 ext. 37212

Públic destinatari: electes i tècnics d’ens locals membres de la Xarxa dels serveis de Promoció Econòmica i de Medi Ambient. Es prioritzen les inscripcions en tàndem.