Cicle de seminaris (virtuals) sobre transició energètica al món local 4. Transició energètica i acció climàtica en el sector domèstic - PROGRAMA DEFINITIU - DARRERS DIES PER INSCRIURES

dijous
Juny 2020
Data de finalització: divendres, 19/06/2020 - 12:00

Les sessions tindran lloc els dies 18 i 19 de juny de 2020 de 10.30h a 12.00h.

PROGRAMA DE LES DUES SESSIONS

Sessió 4.1.   Transició energètica en el  sector domèstic. Suport dels municipis en el context actual. 18 de juny

Sessió 4.2.   Autoconsum domèstic als municipis. 19 de juny

INSCRIPCIONS: Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat  xarxasost@diba.cat

Les persones prèviament inscrites a altres sessions cal que confirmin de nou la inscripció per rebre l’accés.

S’informarà un cop inscrits de la plataforma virtual on es farà la sessió i com accedir-hi.

Continuem amb una nova sessió virtual del cicle de seminaris sobre transició energètica al món local. Com ja vam explicar a l’anterior seminari, cald seguir Treballant per recuperar una nova normalitat que inclogui el millor del que havíem fet fins ara i la promoció de la transició energètica al món local seguirà sent una  necessitat tant ambiental, com econòmica i social.

La Transició Energètica és el pas més evident i inevitable a l'hora d'abordar l'emergència climàtica. L’acció climàtica des del món local ha de ser el punt de partida d’aquest procés i  començar a implementar, com més aviat millor, fonts d'energia renovables, estalvi i eficiència. Però per portar a terme aquesta transició ens caldrà forjar aliances amb tots els actors implicats i, especialment, abordar amb coratge les necessitats i el potencial al sector domèstic.

Aquest és l’objectiu d’aquest seminari en format multisessió de dos dies. A la primera coneixerem quines accions pot impulsar el món local per promoure la transició energètica al sector domèstic. I a la segona entrarem en detall a conèixer com han superat les dificultats, com s’han finançat... projectes d’autoconsum fotovoltaic en l’àmbit domèstic.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat té com a objectiu generar espais d’intercanvi i coneixement per dotar els ens locals amb exemples, bones pràctiques i instruments per implementar projectes de transició energètica. La Diputació de Barcelona ofereix suport tècnic i econòmic als municipis per a la implementació de mesures de transició energètica, en el marc del Pacte dels Alcaldes i Alcaldesses pel Clima i l’Energia.

Podeu consultar els resultats de les darreres sessions del cicle al següent enllaç.