Jornada: Prevenció i Gestió dels residus municipals: cap al 2030 - Inscripcions obertes

dimecres
Octubre 2019
Data de finalització: dimecres, 02/10/2019 - 14:00

El proper dia 2 d’octubre es celebrarà la jornada Prevenció i Gestió dels Residus municipals: cap al 2030 al Museu de Ciència Cosmocaixa (Barcelona), adreçada a tècnics municipals i a professionals de l’àmbit dels residus i que té per finalitat buscar estratègies comunes per tal d’assolir els nous objectius de reciclatge i d’abocament de residus fixats per als propers anys per la Unió Europea.

En aquest sentit, les noves mesures en matèria de residus derivades de l’aprovació del Paquet d’Economia Circular per part de la Unió Europea, inclou una sèrie de mesures ambicioses destinades a adequar la legislació dels residus a nivell europeu, fet que requereix la implicació dels ens locals tant a nivell tècnic com polític.

La jornada comptarà amb els següents continguts:

BLOC 1: Un nou període de gestió municipal (visió estratègica)

Els residus a Catalunya: visió cap al 2030. A càrrec de l’Agència de Residus de Catalunya.
Les entitats municipalistes davant els nous reptes de residus. A càrrec de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

BLOC 2: Bones pràctiques cap al 2030 (visió tècnica)

Nous projectes de recollida selectiva a Catalunya.
Experiències en prevenció.
Nous àmbits clau de recollida selectiva: Residus comercials.
Nous àmbits clau de recollida selectiva: Residus tèxtils.
Nova normativa dels plàstics d’un sòl ús: implicacions per als ens locals.

Temes:
Residus