Clean up Day al Centre d’Estudis del Mar

El Centre d’Estudis del Mar de Sitges va protagonitzar ahir una de les 199 actuacions de neteja del medi natural organitzades per 189 entitats de 163 municipis, amb 9.700 participants. L’acció s’inscriu en la IV Campanya Let’s Clean Up Europe! 2017.

L’acció va reunir 70 persones que van recollir 295 kg de residus de tota mena en el tram comprès entre l’equipament i el sector de l’Atlàntida en poc més de dues hores. Com a anècdota, un grup de voluntaris s’hi va afegir amb paddle surf per recollir deixalles directament des del mar.

El Centre d’Estudis del Mar, adscrit a l’Oficina Tècnica de Promoció i Educació Ambiental, és l’equipament d’educació ambiental marina pioner a Catalunya i a l’Estat espanyol. Rep cada any la visita de 18.000 escolars i famílies i enguany inaugura un audiovisual Mapping 3D que recrea un viatge submarí a la praderia de posidònia, el qual s’afegeix a l’exposició ja existent.

La iniciativa europea “Let’s Clean Up Europe! 2017” que ha tingut lloc entre el 12 i el 14 de maig a 27 regions europees, estimula la participació dels ciutadans en accions de neteja d’espais naturals, boscos, platges, rius i rieres. La Comissió Europea fomenta aquestes accions per sensibilitzar les persones sobre l’abast dels abocaments incontrolats i per promoure canvis en els hàbits i el comportament de la població.