La Setmana de l'Energia es celebra a la Diputació de Barcelona amb cuines solars i una exposició

Foto: Diputació de BarcelonaAmb motiu de la Setmana de l'Energia, ahir van tenir lloc diverses activitats divulgatives realitzades amb energies renovables al recinte de l'Escola Industrial organitzades per la Diputació de Barcelona. Entre aquestes accions hi va haver un taller de cuina amb energia solar, com coure crispetes pedalant amb una bicicleta, i la presentació de l'exposició Cases amb energia a la sala noble de l'Edifici del Rellotge.

La demostració pràctica de processar aliments amb energia solar va anar a càrrec del cuiner Isma Prados, que va utilitzar diverses cuines solars per preparar diferents plats. El taller tenia com a finalitzat donar a conèixer com l'energia solar aporta suficient poder calorífic com per preparar tot tipus d'aliments, i explicar també com la cuina solar combat problemes ecològics de primer ordre i obre un ventall de possibilitats per millorar la cultura culinària.

Foto: Diputació de BarcelonaComplementant aquests tallers, la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, va inaugurar a la sala noble de l'Edifici del Rellotge, l'exposició "Cases amb energia" en la que a través d'un recorregut per l'interior d'un habitatge permet al visitant valorar-lo des del punt de vista d'eficiència energètica, ja sigui pels materials de construcció i aïllament, com també pels diferents equipaments d'il·luminació i electrodomèstics.

Aquesta exposició Cases amb energia, que es podrà veure al llarg d'aquest any en diferents municipis de Catalunya, és una iniciativa de les cooperatives de treball Celobert (arquitectura, enginyeria i urbanisme), Nusos (educació científica i per la sostenibilitat), Apòstrof (comunicació) i Trevol (missatgeria i neteja) totes integrants del grup cooperatiu ECOS.

L'oferta d'activitats d'enguany va des de jornades per a sectors professionals, fins a actes per a infants com l'inflable Saltem amb energia o el joc Hola Watty, passant per jornades informatives i divulgatives per a la ciutadania, com el taller Tu tens la paraula o l'exposició sobre el Pacte d'Alcaldes.

Podeu consultar el calendari d'actes de la Setmana de l'Energia pels propers dies.