Recursos: ESPAI AGRARI DE CAN MONMANY i activitats de L'Ortiga

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès desenvolupa un projecte d'Horts socials a Can Possible. L’Hort de Can Possible, al carrer Andana, és un espai per a la integració social de col·lectius en situació d’atur i en risc d’exclusió social. Provenen del Pla d’Inclusió Social de formació en agricultura ecològica realitzat a Can Monmany.

L'Espai agrari de Can Monmany es troba a Valldoreix, al peu del Puigmadrona. Les primeres dades de la masia es remunten al s XVI, quan es coneixia amb el nom de mas Brunet. Posteriorment, juntament amb el Mas Roig i Can Canyelles, va ser una de les explotacions agràries més importants de la zona, destacant amb la producció de vi al llarg del s XIX. Aquesta història ha deixat una estructura arquitectònica amb un altíssim valor patrimonial i un espai natural amb reconegut valor paisatgístic. Actualment la propietat és compartida entre l’Ajuntament de Sant Cugat i la EMD de Valldoreix i la ­finca es trova dins del Parc Natural de Collserola.

Des de l’any 2008, L’Ortiga ha recuperat bona part de les terres abandonades creant nous espais agricoles productius i retornant el valor ecològic i social del paissatge. A L’Ortiga produeixen seguint les tècniques de l’agricultura ecològica i els principis de l’agroecologia.

L’Ortiga neix amb la voluntat de dinamitzar i difondre l’agricultura sostenible a l’entorn de Sant Cugat del Vallès i la Serra de Collserola. L'Alba, membre de l'Ortiga, va participar en el recent cicle de tallers sobre horts socials, i per aquest motiu, ens han fet arribar el seu catàleg d'activitats educatives per si hi teniu interès:

- Catàleg d'activitats educatives: dirigit a tècnics de medi ambient o educació i a centres escolars de primària. Es tracta de propostes d'activitats puntuals d'una o dues sessions dirigides a infants. El lloc de realització és Can Monmany (espai agrari que gestiona L'Ortiga, propietat de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès), horts escolars o l'aula, en funció de l'activitat. Adjunto el document que també es pot trobar en el següent link. També es pot trobar més informació de les activitats a http://www.lortiga.cat/educacio/escoles/

- Catàleg de tallers: dirigit a tècnics de medi ambient d'Ajuntaments, entitats i centres culturals. Es tracta de tallers i formacions dirigides a famílies i/o adults relacionades amb l'agricultura ecològica i l'alimentació sostenible. Aquestes són les propostes que creiem que podrien encaixar en el Catàleg com a activitats d'educació i promoció ambiental de la Diputació. Adjunto el document que també es pot trobar en el següent link.

Temes:
Horts