Biomassa com a font d’energia local en la transició energètica (Seminaris tècnics de transició energètica al món local 2021)

dimarts
Desembre 2021
Data de finalització: dimecres, 15/12/2021 - 12:00

PROGRAMA

INSCRIPCIONS: xarxasost@diba.cat . Les persones inscrites al cicle no cal que es tornin a inscriure.

Anteriors sessions del cicle de seminaris

La Transició Energètica és el pas més evident i inevitable a l'hora d'abordar l'emergència climàtica. L’acció climàtica des del món local ha de ser el punt de partida d’aquest procés i  començar a implementar, com més aviat millor, fonts d'energia   renovables, estalvi i eficiència; també com a pilar fonamental de la recuperació verda.

La Diputació de Barcelona inverteix en instal·lacions de biomassa per a ús tèrmic i finança projectes executius per implantar-ne instal·lacions en equipaments municipals. Dona suport als Ajuntaments en el foment de l'ús de la biomassa en equipaments municipals per tal que sigui possible tancar el cicle natural de producció (treballs forestals de prevenció d'incendis) i consum de combustible a escala local.

Enguany, la Diputació de Barcelona està liderant el projecte Biomassa pel Clima que suposa la instal·lació de 14 calderes a la província de Barcelona, i que està cofinançat pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020 amb un pressupost de 3,8 milions d’euros i un ajut de prop de 1,4 milions d’euros.

Com a sessió monogràfica especial del cicle de seminaris tècnics sobre transició energètica al món local que organitzem des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona, hem programat aquesta sessió virtual doble dedicada monogràficament a la biomassa, com a font d’energia local per a la transició energètica, amb exemples i casos pràctics d’instal·lacions en equipaments municipals, línies de suport per als ajuntaments...

De cara al 2022, iniciarem un nou cicle de seminaris tècnics els quals us informarem en breu de les dates i continguts.