6è Congrés Rubí Brilla

divendres
Octubre 2019
Data de finalització: divendres, 25/10/2019 - 14:00

El nou context normatiu que es deriva del Reial Decret 244/2019 del 5 d'abril sobre autoconsum energètic inclou per primer cop a Espanya el concepte d'autoconsum compartit, simplifica els processos administratius i tècnics per a les instal·lacions d'autoconsum i, a conseqüència de l'eliminació de l'impost al sol, obre la porta a la gestió dels excedents energètics.

El 6è Congrés es dedicarà a l’autoconsum energètic amb la voluntat de fer servir l’altaveu que suposa el prestigi del Congrés per impulsar l’interès per l’autoconsum a través de l’experiència de Rubí i dels testimonis de persones expertes com Joan Herrera o Joan Groizard.

Obrirà el Congrés la presentació institucional de l’alcaldessa i la ponència inaugural de Joan Herrera i Torres, exdirector general del Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE). Després, la jornada s’estructurarà en tres blocs.

La primera part de la sessió reflexionarà sobre l’autoconsum compartit en comunitats de veïns amb Manel Romero Molina de Sud Renovables; l’autoconsum en un polígon circular amb Josep Ma Ortiz Prat, tècnic del projecte Rubí Indústria Circular i l’autoconsum a l’Administració pública amb Alba del Campo Martínez, assessora de transició energètica de l’Ajuntament de Cádiz. Després de la pausa cafè, Teresa Andreu Arbella, investigadora de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) parlarà del present i el futur de l’emmagatzematge d’energia i Ramon Gallart Fernández responsable d’innovació d’Estabanell Energia farà una ponència sobre el paper de la xarxa elèctrica. L’últim bloc del Congrés oferirà una xerrada sobre la compra col·lectiva d’energia a càrrec de Manel Sastre Angulo membre de Som Energia i una altra sobre la participació ciutadana en projectes municipals amb Jordi Solé Muntada, director d’operacions d’ECrowd!. El Congrés es tancarà amb una ponència a càrrec de Joan Groizard Payeras, director general de l’IDAE i la cloenda institucional que farà el regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica i Benestar Animal.

Cadascun dels tres blocs arrencarà amb una entrevista per posar en context la temàtica del Congrés i explicar els recursos i les eines que s’ofereixen a Rubí per promoure l’autoconsum.

Com l’any passat, el Congrés, que comptarà amb la col·laboració de l’escola d’art i disseny edRa, té una pàgina web pròpia des d’on ja es poden fer les inscripcions i consultar el programa complet www.congresrubibrilla.cat.

Conferència
Grups de treball: