Presentació de l'estat d'elaboració del Tercer informe sobre el canvi climàtic a Catalunya

dijous
Gener 2016
Data de finalització: dijous, 14/01/2016 - 20:00

El CADS i la Comissió de Medi Ambient del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya han promogut una jornada de presentació de l’estat d’elaboració del Tercer informe sobre el canvi climàtic a Catalunya (TICCC), que tindrà lloc el proper dijous 14 de gener de 2016 a la seu de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya (Via Laietana 39, 5a planta, Barcelona).

Actualment, el CADS, l’Institut d’Estudis Catalans, l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic i el Servei Meteorològic de Catalunya, en col·laboració amb el Grup d'Experts en Canvi Climàtic de Catalunya (GECCC), estan impulsant latercera edició de l'Informe sobre el canvi climàtic a Catalunya, que es farà públic a finals del primer semestre de l'any 2016.

Atesa la importància de l'informe, on participen prop de 170 experts dels principals centres de recerca i universitats del nostre país, s'ha considerat oportú organitzar una presentació sobre el context de l'informe i el seu procés d'elaboració, que s'enriquirà amb algunes reflexions per part de diversos autors del TICCC i sobre els escenaris oberts a partir de l'aprovació de l'acord de París sobre canvi climàtic.

Catalunya, amb aquest informe, va ser pionera pel que fa a l'intent de regionalització de les anàlisis i projeccions fetes a escala mundial i europea per institucions com el Grup Intergovernamental d'Experts en Canvi Climàtic (IPCC) o l'Agència Europea del Medi Ambient.

Per més informació sobre el programa de la jornada i el procés d’inscripció, podeu consultar aquest enllaç.

18:00h - Presentació
- Josep Maria Serena, president de la comissió de Medi Ambient del COEIC i conseller del CADS.
- Arnau Queralt, director del CADS.
- Joandomènec Ros, president de l'Institut d'Estudis Catalans.

18.15h - El context del TICCC
Javier Martin-Vide, coordinador científic de l'informe.

18.30h - El canvi climàtic a Catalunya: observacions i projeccions climàtiques
Representant del Servei Meteorològic de Catalunya.

18.45h - Impactes, vulnerabilitat i adaptació: el cas dels sistemes costaners i la dinàmica litoral
Representant del Laboratori d'Enginyeria Marítima LIM/PUC.

19.00h - Impactes, vulnerabilitat, adaptació i mitigació: l'exemple del sector energètic
Ramon Garriga, ex Degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC) i ex director de l'Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC).

19.15h - Epíleg: l'escenari post acord de París sobre el canvi climàtic
Iñaki Gili, tècnic de l'Oficina Catalana de Canvi Climàtic.

19.30h - Debat / torn obert de preguntes