Destacats

Adhesions a la Setmana Europea de l'Energia 2017

Un cop tancat el període de rebuda de peticions de suport a les activitats per la Setmana Europea de l'Energia 2017, S'han rebut peticions de suport a activitats (exposicions, tallers, xerrades) i materials (jocs, díptics, ...) giarebé un centenar d'ens locals - que representen a municipis amb una població de més de 4.000.000 habitants - que cal sumar a les actuacions de les entitats organitzadores. 

Les activitats compten amb el suport de l'ICAEN, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona, les Diputacions de Girona, Tarragona, Lleida i Barcelona, el CILMA i la coordinació de la Secretaria Tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. Les administracions supramunicipals donaran suport a més de 250 recursos i activitats adjudicades i material per a la comunicació i la sensibilització.

La llista de tots els ens locals que us adheriu a la Setmana i que heu demanat suport però també organitzareu les vostres propies activitats. A tots moltes gràcies per l'interès i ara comença la feina:

dimecres
03
18:30h
mai 2017

Cicle de jornades i conferències de Any de la Gestió Energètica Eficient. Enginyers BCN

Com a entitat col·laboradora de l’Any de la Gestió Energètica Eficient, Enginyers BCN organitza durant el mes de maig un cicle de jornades i conferències  sobre el tema. Ens els enllaços següents en trobareu la informació detallada i  el formulari d’inscripcions:

Nou web del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l’Energia

La Diputació de Barcelona ha creat un nou web específic del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia,gestionat des de la Gerència de Serveis de Medi Ambient.

El nou portal - amb el nom Alcaldes pel Clima - està especialment dirigit tant als ens locals signants del Pacte d'Alcaldes per l'Energia Sostenible com als nous municipis que s'hagin adherit o es vulguin adherir al nou Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia.

dimarts
25
09:00h
Abril 2017

Cicle de tallers d'Economia circular i verda al món local: Inscripcions obertes

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum regeneratius que busquen aconseguir productes i recursos dins d’un cicle continu, conservant el capital natural, optimitzant el recursos renovables i minimitzant els no renovables i els riscos del sistema. L’economia verda va més enllà i incorpora aspectes com la dimensió social i la resiliència dels ecosistemes.

Les ciutats juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci. La simbiosi industrial és, en aquest sentit, una eina d’aplicació pràctica dels conceptes d’economia circular en el teixit productiu.

Els municipis poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar-se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.

PROGRAMA - INSCRIPCIONS

1