Destacats

Operació Clima: un documental participatiu contra el canvi climàtic

Operació clima és un documental participatiu, on està previst que col·laborin 47 països de tot Europa. El resultat es difondrà per televisió i per Internet durant la conferència sobre el canvi climàtic COP21, que es celebrarà a París al mes de desembre.

<--break->

See video
See video

La Setmana de la Mobilitat2015 se celebra de l'11 al 18 d'octubre. Consulta les activitats!





De l’11 al 18 d’octubre se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Sota el lema europeu ‘Tria. Canvia. Combina.’, la Setmana del 2015 proposa una cerca de noves formes de mobilitat, allunyar-nos del domini absolut del cotxe particular, cap a un transport més sostenible, segur i saludable.

Terceres Jornades Paneuropees d'Educació Ambiental cap a la Sostenibilitat (1 i 2 d'octubre): Fins el 14 d'agost per enviar comunicacions

Els dies 1 i 2 d'octubre d'aquest any, tindrà lloc a Barcelona la tercera edició de les Jornades Paneuropees d'Educació Ambiental cap a la Sostenibilitat. Aquest esdeveniment ha esdevingut gradualment un fòrum important de discussió entre institucions europees, governs de tots els nivells, societat civil i grups d'interès en educació ambiental amb l'objectiu de conèixer projectes d'altres països i cercar col·laboracions internacionals. 

Us convidem a participar en aquestes Jornades i a presentar una comunicació (oral o en format pòster) o una proposta d'aliança europea en qualsevol dels seus eixos temàtics. Us adjuntem la fitxa que cal omplir per presentar-hi una comunicació o una aliança. Aquestes fitxes s'han d'enviar, abans del dia 14 d'agost, a: abstracts@environmental-education.cat

dimecres
16
09:30h
Setembre 2015

Noves tendències en la Gestió Municipal Sostenible - Jornada tècnica

El món local ha d’afrontar nous reptes per caminar cap a un desenvolupament sostenible: una estratègia energètica més eficient i social, ser més resilients i adaptar-se al canvi climàtic, promoure l’ambientalització del planejament urbanístic, millorar la biodiversitat urbana i aprofitar els residus.

1

El pati que volem!

Un projecte de participació col·lectiva sorgit del debat entre mestres, pares i alumnes, des d’òptiques diferents però complementàries. Què ens agrada i què no del pati, què podem millorar, què necessitem o què ens agradaria. Tot és important. Des de la necessitat d’una ombra fins a la il·lusió de construir una cabana.

Comença la Setmana de l'Energia sota el lema ‘Quan parlem d'estalviar energia i diners, tu tens la paraula'

La Setmana de l'Energia, que coincideix amb la Setmana de l'Energia Sostenible Europea, comença el seu programa d'activitats orientades a conscienciar la ciutadania en la millora de la gestió energètica i en el canvi d'hàbits en el consum energètic.

El lema de la Setmana és 'Quan parlem d'estalviar energia i diners, tu tens la paraula'  i enguany es concentra del 14 al 19 de juny, tot i que molts municipis realitzen activitats al llarg de tot el mes.

Més de 125 ens locals s'adhereixen a la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2015

Un cop tancat el període de rebuda de peticions de suport a les activitats per la Setmana Europea de l'Energia 2015, S'han rebut peticions de suport a activitats (exposicions, tallers, xerrades) i materials (jocs, díptics, ...) de més 125 ens locals - que representen a municipis amb una població de més de 3.500.000 habitants - que cal sumar a les actuacions de les quatre diputacions, fet que supera els cent trenta ens locals. 

Campanya educativa sobre canvi climàtic de la Red Española de Ciudades por el clima


La presidenta d'aquesta Xarxa, Ángeles Muñoz Uriol, alcaldessa de Màlaga, ha participat en l'acte en què, a més, s'ha projectat un vídeo de dibuixos animats en què dos "superherois", un nen i una nena, expliquen amb exemples pràctics com actuar en moments diversos de la vida diària per evitar el canvi climàtic.

1

Alumnat de secundària de Vilanova i la Geltrú intercavien experiències en temes de tecnologia i sostenibilitat

Alumnes i professors dels centres educatius de Vilanova i la Geltrú participen avui dimecres al Fòrum de Tecnologia i Sostenibilitat, que té lloc a l'Auditori Eduard Toldrà i a l'Escola Municipal de Música Mestre Montserrat. Aquesta activitat, organitzada pel Servei de medi ambient de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, dona continuïtat al programa de trobades intercentres de secundaria de l'Agenda 21 escolar.