DOCUMENTACIÓ: Ciutats i pobles verds i saludables

Podeu accedir a la documentació de resultats de la sessió del seminari en línia del cicle Reflexions del futur dels ens locals. Ciutats i pobles verds i saludables, realitzada el 20 d'abril del 2021 i organitzat per la Diputació de Barcelona.

l'enllaç o a continuació.

Ciutats i pobles verds i saludables

20 d'abril de 10 a 12 h. Sessió en línia.

Benvinguda a càrrec de Xesco Gomar, diputat delegat d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona.

Carles Ruiz, alcalde de Viladecans.

4a4cc5d03e7654b6df58197f5c39b4f5-131x122L’alcalde de Viladecans és també diputat de la Diputació de Barcelona i presideix la Red de Gobiernos Locales + Biodiversidad, secció de la Federación Española de Municipios y Provincias. També copresideix la Red Innpulso, xarxa de ciutats espanyoles que aposten per la ciència i la innovació.

Ponència: La biodiversitat al centre de l’estratègia municipal

Minut d'or: el compromís de treballar per la renaturalització de les ciutats.

Web de l'Ajuntament de Viladecans, projecte Bee Happy Viladecans

Web de la Red de Gobiernos locals + Biodiversidad

Javier de los Nietos, alcalde d’El Boalo, Cerceda i Mataelpino.

eb4657c60756c33b5c9a56812929d13b-131x122El alcalde d’El Boalo, Cerceda i Mataelpino és llicenciat en biologia i amant de la natura. Ha impulsat projectes innovadors de gestió sostenible i economia circular que han merescut reconeixements internacionals. Actualment és president de la Asociación de Desarrollo Sierra de Guadarrama i de Composta en Red.

Ponència: Agroecologia i economia circular.

Minut d'or: el futur serà sostenible o no serà.

Web de l'Ayuntamiento de El Boalo, Cerceda y Mataelpino

Maria Miranda, alcaldessa de Castelldefels.

8b416a12646dfd5a9d771727ed0e87cf-131x122L’alcaldessa de Castelldefels és Llicenciada en Ciències de la Comunicació  i Màster en Estratègia i Màrqueting Polític i ha estat Regidora de l'Ajuntament de Castelldefels des del 2007. El municipi desenvolupa un projecte de preservació de les dunes de les platges com a ecosistema del litoral i espai natural que permet protegir la biodiversitat de la zona.

Ponència: La recuperació de l'ecosistema litoral

Minut d'or: treballar plegats pel futur del nostre municipi i la preservació del nostre entorn natural.

Web de l'Ajuntament de Castelldefels

Miguel Anxo, alcalde de Pontevedra.

78a8e787375e5675827f8d34364b5c76-131x122Miguel Anxo és metge i alcalde de Pontevedra des de 1999. D’aleshores ençà ha  transformat la ciutat, ha tornat als pontevedresos l’orgull de ser-ne i ha situat la ciutat en el mapa internacional, amb diversos guardons, incloent-hi el primer premi de Seguretat Vial Urbana de la Comissió Europea.

Ponència: Transformació des de la planificació integral

Intervenció: La recuperació de l'espai públic

Minut d'or: podem donar compliment a l'Agenda 2030 abans de deu anys.

Vídeo: Pontevedra, nuevas ideas para la movilidad

Web del Concello de Pontevedra

Gema Igual, alcaldessa de Santander.

1e149a8b1aa85d528a48ffc0275d84bb-131x122Alcaldessa de Santander des de 2016 (i regidora des de 2003), el 2020 va actuar com a  representant de la Federación de Municipios y Provincias en el Foro Local para la Agenda Urbana Española. Impulsa el projecte Parcs i jardins espais per a la biodiversitat en Santander.

Ponència: Parcs i jardins, espais de biodiversitat.

Ponència: Parcs i jardins, espais de biodiversitat

Minut d'or: la ciutat com a contingut i continuïtat per la qualitat de vida de les persones.

Web del Ayuntamiento de Santander

Enrique Maya, alcalde de Pamplona.

21c32d142f7ed0df37ebd0a82e685721-131x122L'alcalde de Pamplona és doctor doctor en arquitectura i urbanista. Ha participat en diversos treballs relacionats amb la rehabilitació de centres històrics. Pamplona ha Desplegat un model urbà que integra els espais naturals, protegeix la biodiversitat i millora la qualitat de vida de les persones.

Ponència: L’espai natural integrat a la ciutat

Minut d'or: no hi ha receptes úniques, cada ciutat té la seva lògica.

Vídeo: Pamplona es mucho más

Web del Ayuntamiento de Pamplona

Ana Oregi Bastarrika, segona tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Vitòria-Gasteiz.

8687f687f54100fc11ee3a05d83cc2cf-131x122És arquitecta urbanista i tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Vitòria-Gasteiz, regidora delegada de l'Àrea de Territori i Acció pel Clima, on és responsable de les polítiques de Sostenibilitat, clima, energia, medi ambient i urbanisme. Vitòria-Gasteiz és un referent en la planificació urbana amb criteris de sostenibilitat.

Ponència: Planificació urbana des del verd.

Minut d'or: la sostenibilitat aporta qualitat de vida a la ciutadania i creixement econòmic.

Vídeo: Vitoria-Gasteiz, green capital

Web del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, green capital