La Xarxa acull la trobada de Barcelona+Sostenible en el Dia Mundial del Medi ambient

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat va acollir el Dia Mundial del Medi Ambient la trobada anual de la xarxa Barcelona+Sostenible. A l’Espai Francesca Bonnemaison es va donar la benvinguda a les noves organitzacions de la xarxa, es van descobrir 10 bones pràctiques i es va comptar amb la ponència magistral de Narcís Prat, catedràtic d’ecologia.

Inma Pruna, Gerent de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i Cap de la Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, va donar la benvinguda i va destacar les figures de Francesca Bonnemaison, com a impulsora de l’educació de la dona; i Ramon Margalef, possiblement, el científic català més important del segle XX, que va treballar en un dels àmbits que més ens concerneix: el de l’ecologia.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat forma part també de la xarxa Barcelona + Sostenible des del mes de juny de 2015 i, per tant, se sent com a pròpia la torbada organitzada per l'Ajuntament de Barcelona. Les dues xarxes comparteixen maneres de treballar, i també la visió i els valors de la sostenibilitat.

Avui #DiaMundialDelMediambient des @diba i @XarxaSost acollim l'acte anual de la xarxa Barcelona + Sostenible de @BCN_Ecologia#DiaMA #DiaMundialMediAmbient #WorldEnvironmentalDay
 #WorldEnvironmentDay2019 pic.twitter.com/ucSTHAi5K3

— Xarxa Sostenibilitat (@XarxaSost) 5 de juny de 2019

L'acte va continuar amb la benvinguda de Frederic Ximeno, comissionat d'Ecologia Urbana de l'Ajuntament de Barcelona.

Posteriorment, en commemoració de l’any Margalef, el catedràtic d’Ecologia de la Universitat de Barcelona, Narcís Prat, va parlar de la sostenibilitat del planeta en la ponència ”La humanitat no va amb bus, sinó amb superreactor”, una reflexió seguint la petjada de Ramon Margalef en el centenari del seu naixement.

A continuació es va donar la benvinguda a les més de 100 organitzacions que s’han afegit a la xarxa Barcelona+Sostenible des del 5 de juny de l’any passat i es van reconèixer 10 “Bones idees per canviar el món”, una bona pràctica per cada objectiu del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat, desenvolupades per membres de Barcelona + Sostenible durant el 2018.

Podeu seguir el fil de twitter de l'acte a l'enllaç.

Temes:
Educació