Sabadell celebra la 12a Setmana de l'Energia i Canvi Climàtic de Sabadell.

Sabadell celebra, del 10 al 18 de juny, la 12a edició de la Setmana de l'Energia i el Canvi Climàtic, amb un programa molt variat i que s'emmarca en la celebració de la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, que tindrà lloc del 13 al 17 de juny, amb més de 500 actes arreu de la Unió Europea.

Les activitats informatives, culturals, lúdiques i tècniques tenen com a objectiu acostar la ciutadania als principis de l'estalvi i l'eficiència energètiques i conscienciar de la importància de les energies renovables. Els actes es desenvoluparan a diferents espais de la ciutat: el Parc Central del Vallès, la Fira Sabadell, el Museu del Gas, el Casal Pere Quart i la plaça del Doctor Robert.

Aquest any destaca la presentació de l’eina District of Future, un simulador TIC del perfil energètic de la ciutat, que tindrà lloc al Casal Pere Quart, el dijous 16 de juny, a les 10 del matí. A 2/4 de 7 de la tarda, aquest equipament acollirà la presentació a la ciutat del Banc d'Energia. I, a les 7 de la tarda, tindrà lloc la sessió participativa del Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible a Sabadell (2016-2020).

Com a activitats familiars, el dimarts 14 de juny la plaça del Doctor Robert acollirà Sabadell Energètic!, una proposta amb inflables i tallers infantils sobre els colors al Sol, vehicles aeris, etc. I el dissabte 18 de juny el Museu del Gas proposa L’artesà dels planetes, una sessió musical amb la companyia Mots de Fusta, que actuarà a 2/4 de 6 de la tarda. El mateix museu farà una jornada de portes ofertes gratuïta el dimecres 15 de juny, a 2/4 de 7 de la tarda.

Joan Berlanga, tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat, ha afirmat avui en roda de premsa que, “davant la crisi ambiental global que vivim, és imprescindible una nova relació amb l’energia. I, a escala local, és molt convenient avançar en l’eficiència i l’autoconsum energètics”. En aquest sentit, ha destacat que, “en el marc de la Setmana de l’Energia, es presenten i visibilitzen diferents accions per fer-ho possible, activitats organitzades per diferents entitats de la ciutat”.

Els coorganitzadors de la Setmana de l’Energia són l’Ajuntament de Sabadell, la Diputació de Barcelona, el Gremi d’Instal·ladors de Sabadell, Som Energia, el Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, el Banc d’Energia, Enginyers Sense Fronteres i Òminum Cultural.

1a Cursa Solar de Sabadell

D’altra banda, el divendres 10 de juny tindrà lloc la 1a Cursa Solar de Sabadell al Parc Central del Vallès, projecte liderat pel Gremi d'Instal.ladors de Sabadell i comarca. un espai formatiu de l'àmbit de les energies renovables i l'eficiència energètica. Es tracta d’una competició en la qual alumnes de cicle superior d’educació primària, durant el primer semestre de l’any, han dissenyat i construït un petit vehicle solar sobre una base motriu comuna. Guanyarà l’equip que aconsegueixi més puntuació en un seguit de proves en què s’avaluarà el disseny, les solucions adoptades i les prestacions tècniques i de velocitat del vehicle presentat per cada escola.

Hi participen les escoles Creu Alta, Roureda i Miquel Carreras. L’objectiu de la cursa és potenciar el treball en equip dels alumnes i fonamentar l'activitat experimental i creativa com a element pedagògic per al coneixement de les energies renovables,

Increment considerable del pressupost municipal

El regidor de Sostenibilitat ha afegit que l’any 2016 l’Ajuntament ha incrementat considerablement el pressupost dedicat a combatre l’eficiència energètica. En aquest sentit, ha afirmat que la Regidoria de Sostenibilitat multiplica per deu la despesa en aquest concepte i es passa de 15 mil euros que hi havia l’any 2015 a 150 mil enguany. D’altra banda, l’Àrea de Territori dedicarà 135 mil euros en concepte de rehabilitació energètica d’edificis. A més, el regidor ha anunciat que durant el 2016 es posaran en marxa quatre instal·lacions fotovoltaiques en quatre edificis públics (dues escoles, un centre cívic i un centre vinculat al Vapor Llonch).

Finalment, Joan Berlanga també ha informat que hi ha en marxa un Pla d’Acció de l’Energia Sostenible –que previsiblement s’aprovarà en el Ple municipal del juliol–, “que ha de ser el full de ruta del consistori pel que fa a l’emissió de gasos, concretament pel que fa a la producció d’energia i a la mobilitat”.

Més informació sobre la Setmana de l’Energia: