Salvador Esteve signa la declaració Alcaldes per l'Adaptació al canvi climàtic, a Brussel·les

El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha assistit avui, a Brussel·les, a l'acte de signatura de la declaració Alcaldes per l'Adaptació (Mayors Adapt), en què han participat més d'un centenar d'alcaldes europeus, juntament amb la comissària d'Acció Climàtica, Connie Hedegaard.

Amb aquesta signatura, els alcaldes i entitats supramuncipals signants de la declaració es comprometen a contribuir als objectius generals de l'estratègia d'adaptació de la Unió Europea inclosa en la iniciativa del Pacte d'Alcaldes i crear una Europa més resistent al canvi climàtic. Fins a 16 municipis de la província de Barcelona s'han adherit ja a aquesta iniciativa Mayors Adapt.

L'acte ha estat també un reconeixement al lideratge i compromís dels municipis europeus en la lluita contra el canvi climàtic, i especialment a la Diputació de Barcelona, que hi desenvoluparà un paper rellevant com a primer coordinador territorial d'aquesta iniciativa europea, a través de l'àmbit de Medi Ambient de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat.

En aquesta jornada a Brussel·les, Salvador Esteve  també ha participat en una taula rodona sobre polítiques d'adaptació i mitigació dels municipis en el canvi climàtic, juntament amb altres representants europeus. En aquesta sessió, Esteve ha recordat el compromís de la Diputació de Barcelona com a coordinadors del Pacte d'Alcaldes amb la creació del Covenant Club de Catalunya, que s'ha impulsat conjuntament amb les altres tres diputacions catalanes i l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

El president també ha assenyalat el suport de la Diputació de Barcelona als municipis de la seva demarcació per implantar mesures d'eficiència energètica i renovables. Així, en els darrers tres anys s'ha fet una aportació de prop de nou milions d'euros en 43 d'aquests municipis, s'ha donat suport a la implantació de mesures per a la reducció del 20% del consum energètic en equipaments municipals a través del programa Euronet 50/50 Max, especialment en escoles, i s'ha ofert suport tècnic i jurídic per licitar projectes energètics d'estalvi i producció d'energies renovables a través del projecte REDIBA de l'instrument de finançament ELENA.

Salvador Esteve ha recordat també com la Diputació de Barcelona ha estat el primer projecte ELENA d'Europa gràcies al qual s'ha ajudat als municipis a invertir gairebé 100 milions d'euros, que els ha permès estalviar 52 gigabytes d'energia l'any i evitar l'emissió de 21.000 tones de CO2 anuals.