Manresa acollirà el congrés ACUSTICAT 2024. Inscripcions obertes

Els dies 24 i 25 d’Abril, tornarem a viure una nova edició de l’ACUSTICAT, el Congrés biennal sobre el món de l’acústica catalana. Manresa, capital del Bages, acull la cinquena edició del congrés i ho fa des del Teatre Kursaal, un equipament que allotjarà ponències de nivell i fomentarà la reflexió sobre l’acústica en tres grans sales i una fira expositiva amb solucions i innovacions acústiques.

L’ACUSTICAT està organitzat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona amb el suport de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, l’Associació de Consultors Acústics de Catalunya, el Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica de la UPC i l’Ajuntament de Manresa i l’Ajuntament de Granollers. El Congrés compta amb un ampli suport d’empreses del sector, patrocinadores de l’esdeveniment que presentaran els seus serveis i solucions acústiques des del mateix estand a la sala petita del Kursaal.

INSCRIPCIONS OBERTES

La inscripció a l’ACUSTICAT sempre és gratuïta i oberta a tots els públics, professionals i no professionals, i es pot fer mitjançant el formulari d’inscripció al web on, a més, hi trobareu informació de cada una de les sessions amb les seves fitxes informatives.

L’ACUSTICAT DINS LA SETMANA SENSE SOROLL 2024 “(( GAUDEIX EL SILENCI ))”

La contaminació acústica és un dels principals problemes de salut ambiental a Europa. És causada pel soroll procedent de diverses fonts i està àmpliament present, no només als entorns urbans més concorreguts, sinó cada cop més en entorns naturals.

Els efectes negatius sobre les persones exposades a la contaminació acústica inclouen les amenaces per al benestar de les poblacions humanes, la disminució de la capacitat d’aprenentatge a l’escola dels nostres fills i l'alt preu econòmic que la societat ha de pagar a conseqüència d’aquesta exposició. També cal mencionar el deteriorament de la salut i la distribució de la fauna salvatge terrestre i marítima.

L’ACUSTICAT és l’acte central de la Setmana Sense Soroll d’enguany, i coincideix amb el Dia internacional de sensibilització vers el soroll i s’alinea amb els seus propòsits, que són promoure mesures i iniciatives en el marc de la prevenció de la contaminació acústica i la creació de zones tranquil·les, així com fer difusió, sensibilització i l’educació ambiental, amb l’objectiu de donar visibilitat a les eines de gestió i control. També es vol impulsar la col·laboració entre administracions amb diferents responsabilitats i/o competències en la matèria.

3 ESPAIS I MÉS DE 20 SESSIONS ACÚSTIQUES

La doble jornada, que espera comptar amb uns 300 participants, continua mantenint la mateixa filosofia des que es va crear el 2016 a Sabadell; Ser un punt de trobada de referència, multitemàtic i multisectorial, que convida a la reflexió i a l’oferta de solucions per millorar la qualitat acústica i ambiental del nostre territori.

Amb ponents de renom i experts en l’àmbit de l’acústica, al Congrés s’hi abordaran SESSIONS TÈCNIQUES que es realitzaran amb ponències d’experts en la temàtica i/o en taules rodones. Així mateix, també hi haurà SESSIONS I ACTIVITATS interactives complementàries en l’entorn sonor de Manresa.

Amb caràcter transversal, a la Sala Principal del Teatre hi tindran lloc ponències magistrals.

​Durant les dues jornades del Congrés ACUSTICAT, els inscrits podran gaudir i compartir coffee breaks, així com d’un dinar a peu dret servit per l’equip del restaurant Kursaal Espai Gastronòmic.

III PREMI ACUSTICAT a la trajectòria professional en el camp de l’Acústica

Durant el Congrés es lliurarà el 3r premi ACUSTICAT a la trajectòria d’un/a professional en l’àmbit de l’acústica. De les candidatures presentades, el dijous 25 d’Abril, en rigorós directe, en coneixerem el o la guanyador/a en un acte honorífic a la sala gran.

La primera edició del premi va recaure a les mans d’Higini Arau, i el segon va ser per Josep Maria Querol.

Enguany es lliurarà també un premi Acusticat pòstum a Francesc Magrans.