Novetats en els ajuts i subvencions per a l'elaboració de projectes de millora del cicle urbà de l'aigua

El 23 de setembre es va publicar la ordre TED/934/2022, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió d'ajudes per concurrència competitiva per a l'elaboració de projectes de millora de l'eficiència del cicle urbà de l'aigua i la primera convocatòria de subvencions (2022) en concurrència competitiva de projectes de millora de l'eficiència del cicle urbà de l'aigua (PERTE digitalització del cicle de l'aigua), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Oferta de recursos educatius i de sensibilització de suport per a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2022

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus té com a objectius: donar a conèixer estratègies de reducció de residus i la política de la Unió Europea i dels seus Estats membres en aquesta matèria; fomentar accions sostenibles per reduir els residus arreu d'Europa; fer públic les tasques dutes a terme pels diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus; i fer canviar el comportament quotidià dels europeus (consum, producció). Enguany se celebra del 19 al 27 de novembre i posa el focus en la Moda circular i sostenible.

La Diputació de Barcelona ofereix recursos educatius i de sensibilització de suport a les accions que organitzeu els ens locals.  Podeu consultar el Catàleg de recursos i condicions al següent enllaç. Podeu descarregar-vos el document presentat a la jornada del 27 de setembre amb més informació de detall sobre les condicions.

Recursos virtuals per un nou model energètic 2022

En el marc de la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2022, us presentem aquest interactiu per un nou model energètic. Si us interessa una versió personalitzada ens la podeu demanar a xarxasost@diba.cat

Ens locals adherits a la DECLARACIÓ DE MONTCADA I REIXAC per uns espais naturals propers als entorns urbans, sostenibles, saludables i resilients

El 15 de juny del 2022 s'ha celebrat la 22a Assemblea general de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

S'ha aprovat la

DECLARACIÓ DE MONTCADA I REIXAC per uns espais naturals propers als entorns urbans, sostenibles, saludables i resilients (PDF)

DECLARACIÓ DE MONTCADA I REIXAC per uns espais naturals propers als entorns urbans, sostenibles, saludables i resilients (Doc)

L'acord preveu instar als ens locals membres de la Xarxa a aprovar als respectius plens municipals la Declaració adaptant el contingut a algun espai natural del propi municipi. Us animem a aprovar la Declaració.

Llistat d'ens locals membres de la Xarxa que s'han adherit la Declaració de Montcada i Reixac (...) ->

Convocatòria dels Premis Acció Transformadora 2022

El Premi Acció Transformadora, coorganitzat per ICLEI - Governs Locals per a la Sostenibilitat i la Ciutat d'Aalborg (Dinamarca), amb el suport del Comitè Europeu de les Regions i el Banc Europeu d'Inversions, s'atorga a una ciutat, regió o organització de la societat civil que utilitza les 15 vies descrites a la Declaració Basca per catalitzar una transformació soci

Un curs escolar per millorar la qualitat de l’aire

Prop de 70.000 de agendes escolars i 9.000 calendaris escolar del Medi Ambient i el desenvolupament pel curs 2022-23 arribaran aquest curs a les aules de 152 municipis de Catalunya, majoritàriament de la província de Barcelona. Es tracta d’un recurs d’educació ambiental, elaborat i produït per la Diputació de Barcelona, que s’ofereix als municipis de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. Els continguts d’enguany conviden a l’actuació i mobilització per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire i, així, la salut de tothom.

Novetats jurídiques en les inversions d'energia

El passat 1 d'agost es va aprovar el BOE 02-08-2022 Real Decreto-ley 14/2022 amb un seguit de novetats que poden facilitar als ens municipals les licitacions.

El present Reial decret de "medidas de sostenibilidad económica en el ámbito del transporte, en materia de becas y ayudas al estudio, así como de medidas de ahorro, eficiencia energética y de reducción de la dependencia energética del gas natural" compta amb dues modificacions rellevants. Per una banda, es podran revisar els preus dels contractes d'obres i, per l'altra, les obres en l'àmbit de les energies renovables es podran contractar per negociats sense publicitat. A continuació podreu trobar els paràgrafs on s'expliquen aquests canvis:

"Se modifica el artículo 6 del Real Decreto-ley 3/2022, de 1 de marzo, relativo a los casos susceptibles de revisión excepcional de precios en los contratos de obras, quedando redactado del siguiente modo: «1. Excepcionalmente, en los contratos públicos de obras, ya sean administrativos o privados, [...]

Préstecs al sector públic per a la transició verda

La Comissió Europea ofereix aquest ajuts en el marc de les "Convocatòries de projectes pilot i altres línies pressupostàries". Els ajuts consten d'un total 1.459.500.000,00 euros (préstecs d’un mínim de 12,5 milions d’euros, que cobriran un 50% del total del projecte.