CONVOCATÒRIA DE L'EUROPEAN UNION CITY FACILITY (EUCF) PER PROJECTES D’ENERGIA SOSTENIBLE I NOU SUPORT PER A MUNICIPIS PETITS DES DE LA XARXA

NOVA CRIDA PER A PROJECTES D'ENERGIA SOSTENIBLE

JORNADA DE PRESENTACIÓ EL 6 D'ABRIL

SUPORT DE TREBALL EN XARXA

Benvolgut, benvolguda membre de la Xarxa i del Pacte d'Alcaldes i Alcaldes pel Clima i l'Energia

Us fem arribar informació de la iniciativa de l'European Union City Facility (EUCF) www.eucityfacility.eu, que ha obert una nova convocatòria per a Projectes d'energia sostenible per a ens locals, amb un augment dels recursos disponibles respecte l'edició del 2020.

A qui va dirigida? Als ens locals i està pensada per promoure els projectes en matèria d’energia sostenible.

Què financia? És un instrument d’assessorament, formació i suport financer fet a mida, àgil i simplificatamb un pagament únic de 60.000 €. L’objectiu és facilitar el desenvolupament del què s’anomena “concepte d’inversió” (Investment concept) que inclou: projecte executiu, pla de negoci, estudi financer, estudi social si és el cas, viabilitat tècnica i econòmica, pla de comunicació, anàlisi de mercat, barreres,  etc. A la pàgina web de la convocatòria podeu descarregar-vos el model del “concepte d’inversió” que és el producte final de l’ajuda.

En aquesta segona ronda, es seleccionarà un nombre encara més gran de ciutats per beneficiar-se d’un suport a mida, ràpid i simplificat i accedir a la subvenció de 60.000 € per desenvolupar el seu concepte d’inversió, un pas inicial cap a un pla financer i empresarial complet.

La convocatòria serà oberta del 29 de març al 31 de maig del 2021.

Tota la informació, incloses les directrius revisades per als sol·licitants i els criteris d’elegibilitat, estarà disponible aviat al lloc web de l’EUCF.

L’equip d’EUCF anima les ciutats de tota la UE a identificar els seus projectes d’energia sostenible, a posar-se en contacte amb els experts del seu país i a consultar el lloc web i / o el servei d’ assistència per a qualsevol dubte sobre l’elegibilitat de la seva sol·licitud. Per tant, l’equip anima les ciutats a començar a identificar els projectes d’energia sostenible més adequats i a posar-se en contacte amb els respectius experts del país al març. En un segon pas, els documents s'han de preparar i comprovar.

NOVETAT DE SUPORT DE LA XARXA: Col·laboració per als municipis petits des de la Xarxa

Tot i que la convocatòria està dirigida a ciutats i pobles, ens locals de quasevol mida, pels criteris de puntuació de l'anterior edició els municipis petits podeu tenir més dificultats per assolir els punts per tal us acceptin la proposta: presentar-se conjuntament pot donar més punts i oportunitats.

Per aquest motiu, enguany hem millorat el suport que us oferim per treballar en xarxa i us animem agrupar-vos i presentar una proposta conjunta per part d'un ens local en nom de diversos.

A tal efecte, des de la Xarxa us donarem el següent suport directe:

- El dimarts 6 d'abril de 10 a 12h us convidem a una sessió del Grup de treball de transició energètica local amb el referent a Espanya de l'EUFC per conèixer de primera mà.

- Els municipis petits que tingueu interès i predisposició a presentar-vos, us podeu inscriure a la sessió de treball mitjançant un correu electrònic a xarxasost@diba.cat . El suport de la Xarxa està especialment pensat per a vosaltres. Altres municipis més grans també us hi podeu inscriure si hi teniu intere`s a conèixer la crida de l'EUFC:

- Posteriorment a la sessió del 6 d'abril, si detectem un espai d'oportunitat per elaborar una proposta conjunta entre diversos municipis de projecte d'energia sostenible, des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat realitzarem un acompanyament i destinarem una bossa d'hores per ajudar-vos a concretar el projecte compartit.

- L'objectiu, en tot cas, no ha de ser només aconseguir un ajut de l'EUFC sinó, sobretot, generar un projecte que permeti enfocar possibles línies de finançament públic o privat a nivell nacional un cop es pugui concretar.

Qualsevol dubte restem a la vostra disposició.