Expoelectric tanca la seva 5a edició amb l’assistència de més de 15.000 ciutadans

Més de 100 vehicles elèctrics i híbrids endollables han circulat pels carrers de la ciutat durant tot el cap de setmana. En total, s’han realitzat més de 600 proves de cotxes i 500 proves de motos i bicicletes elèctriques

El públic ha pogut gaudir d’activitats gratuïtes entorn la mobilitat elèctrica, com conduir els últims models de zero emissions del mercat o resoldre els seus dubtes amb els col·loquis informatius entorn al vehicle elèctric.

Més de 1.000 nens i nenes han participat en les activitats infantils d’Expoelectric com el circuit de karts, motos i quads elèctrics i jocs infantils, entre d’altres

Font: Expoelectric

Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i híbrids endollables del sud d’Europa, va tancar ahir diumenge les portes de la seva 5a edició amb èxit rotund de participació ciutadana. Més de 15.000 persones han gaudit d’un cap de setmana ple d’activitats gratuïtes, lúdiques i divulgatives, entorn al vehicle de zero emissions. Un total de més de 100 vehicles elèctrics i híbrids endollables han circulat pels carrers de Barcelona durant el dissabte i el diumenge.

Un any més, la Ciutat Comtal s’ha convertit en l’epicentre de la mobilitat elèctrica amb la celebració d’aquesta nova edició d’Expoelectric, que ha comptat amb el màxim suport del sector del motor i que s’ha consolidat com la cita ineludible de les principals marques de motor del mercat i del sector energètic, per donar a conèixer al públic les seves últimes novetats en
vehicles de zero emissions i la tecnologia que gira entorn d’ells.

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura a Catalunya, els visitants han pogut gaudir de l’experiència de conduir de forma totalment gratuïta els Renault ZOE, Kangoo Z.E. i Twizy, el KIA Soul EV, el Nissan LEAF de 30 kHw i la Nissan e-NV200 Evalia de 7 places, els Peugeot iOn i Partner Electric, els Citroën C-Zero i Berlingo Electric, els
Volkswagen e-up!, e-Golf i Golf GTE, i el Mitsubishi Outlander PHEV. També han provat motos i bicicletes elèctriques. Entre dissabte i diumenge, s’han realitzat més de 600 proves de cotxes i 500 proves de motos i bicicletes elèctriques pels carrers de Barcelona.

En paraules de Ramon Caus, Director d’Expoelectric: “El nostre objectiu és continuar amb aquesta línia ascendent i intentar tenir en les properes edicions el 100% de l’oferta elèctrica a disposició del ciutadà”. I conclou: “Des d’Expoelectric, estem divulgant coneixement sobre el vehicle elèctric, estem fent cultura de la mobilitat elèctrica, aquest és l’esperit de l’esdeveniment”.

Una edició amb activitats singulars per a grans i petits L’e-Concert ha estat una de les activitats més curioses de la 5ª edició d’Expoelectric. I és que celebrar un concert acústic en directe al mateix temps que circulen vehicles elèctrics, no és per
menys. Un lateral del Passeig Lluís Companys va quedar tallat ahir diumenge al matí a la circulació de vehicles de combustió, per celebrar un concert a càrrec dels joves components de la coral Blackline Choir, mentre només circulaven vehicles elèctrics. L’objectiu: demostrar al públic els beneficis del silenci d’una ciutat 100% elèctrica, que fins i tot permet gaudir d’una actuació musical acústica en ple carrer transitat.

L’e-Concert, patrocinat per Catalana Occident, s’ha celebrat després de l’e-Meeting, una activitat on els assistents han pogut compartir les experiències amb altres usuaris i la resta de la ciutadania, demostrant així que la mobilitat elèctrica ja és una realitat del mercat.

Una altra de les activitats que ha reunit a un gran nombre de públic interessat per l’actualitat del sector han estat els e-Col·loquis i el seu format de xerrades informatives que han abordat tot tipus de qüestions relacionades amb l’ús de vehicles elèctrics i híbrids endollables.

Expoelectric també ha apropat la mobilitat de zero emissions als més petits amb activitats infantils durant tot el cap de setmana. Més de 1.000 nens i nenes han gaudit d’activitats com el circuit d’scalextric de Catalana Occident, el concurs de dibuix Toyota Dreamacar, circuits de karts sostenibles (Urbaser), de quads elèctrics (Weego) i de motos elèctriques per a nens
(Torrot Electric), jocs infantils d’energia sostenible i una demostració de com es fabrica una moto elèctrica, a càrrec de Volta.
Impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN), i la Diputació de Barcelona, Expoelectric ha comptat amb el màxim suport de la indústria del motor i de l’energia, amb la participació de Renault, Kia, Nissan, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Mitsubishi i IBIL, com a gestor de càrrega de l’esdeveniment, i amb la presència de més de 40 expositors.

Per a més informació sobre Expoelectric (expoelectric-formulae.cat)
ARENALIA Comunicació, C/ Buscarons 24 · Barcelona
Laia Jardí / Carol Ortiz