Cicle de seminaris sobre transició energètica al món local 5. Finançament de les accions de transició energètica local

dimecres
Novembre 2020
Data de finalització: dijous, 12/11/2020 - 13:00

Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona continuem amb una nova sessió virtual del cicle de seminaris sobre transició energètica al món local.

7473c8bc047f340ece0745b2287c15c8-600x308

La Transició Energètica és el pas més evident i inevitable a l'hora d'abordar l'emergència climàtica. L’acció climàtica des del món local ha de ser el punt de partida d’aquest procés i començar a implementar, com més aviat millor, fonts d'energia renovables, estalvi i eficiència.

I també cal seguir treballant per impulsar la transició energètica com a pilar fonamental de la recuperació verda que cal començar a sembrar des d’avui mateix i que és una necessitat tant ambiental, com econòmica i social.

Però aquest impuls requereix de recursos econòmics i finançament.

En aquesta sessió doble volem abordar diverses estratègies de finançament i opcions per obtenir recursos per part portar a termes accions locals de transició energètica, especialment en l’àmbit públic però també en el privat.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat té com a objectiu generar   espais d’intercanvi i coneixement per dotar els ens locals amb exemples, bones pràctiques i instruments per implementar projectes de transició energètica.

La Diputació de Barcelona ofereix suport tècnic i  econòmic als municipis per a la implementació de  mesures de transició energètica, en el marc del Pacte dels Alcaldes i Alcaldesses pel Clima i l’Energia.

Programa

Inscripcions: Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat  xarxasost@diba.cat

Les persones prèviament inscrites a altres sessions cal que confirmin de nou la inscripció per rebre l’accés.