RECORDATORI: Obrim comandes de les Agendes i Calendaris escolar del medi ambient i el desenvolupament pel curs 2023-24 - TERMINI AMPLIAT

Fins el 20 de gener del 2023

Un any més elaborat una nova edició de l’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament, però no ens aturem, i comencem a preparar ja les Agendes i Calendaris del medi ambient i el desenvolupament pel curs 2023-2024.

Les Agendes son un recurs didàctic per a l’educació ambiental que neix amb la finalitat d’apropar i difondre els principis del desenvolupament sostenible i promoure les conductes en favor del medi ambient entre els joves estudiants d’Educació Secundària del territori.

Un total de 74.000 Agendes Escolars i prop de 9.000 Calendaris han arribat, aquest curs 2022 -2023, als centres escolars dels 152 municipis de la Xarxa que el vau demanar. En el projecte, hi ha participat també la Diputació d’Osca i, d’aquesta manera, les agendes s'han traduït al castellà, i adaptat a les particularitats d’aquest territori.

Pel proper curs ens centrarem en la noció de límits, des d’un punt de vista individual, però sobretot ambiental i planetari, amb la voluntat de reflexionar sobre el significat d’aquest terme, sobre la seva existència i com ens afecten i sobre què podem fer per no sobrepassar determinades línies vermelles que poden posar-nos en risc. En aquest sentit, com de costum, aquests materials seran una invitació a repensar la manera que tenim de viure i de relacionar-nos amb la resta, des d’un punt de vista ecosistèmic.

En cas que estigueu interessats en adquirir qualsevol d’aquests productes (Agendes i/o Calendaris) de cara al curs vinent (2023-2024), cal que ens envieu omplerta la butlleta de comanda que trobareu a l'enllaç. La data límit per rebre les comandes s'ha ampliat fins el 20 de gener del 2023, juntament amb la carta d’autorització signada pel representant de la Xarxa, que us podreu descarregar en el mateix formulari.

Tota aquesta informació s'ha presentat en una sessió informativa en línia realitzada el 16 de novembre i que podeu recuperar a continuació.

Presentació de la sessió

Enregistrament de la sessió

IMPORTANT a tenir en compte:

• La sol·licitud l’ha de fer un ens local (Ajuntament o Consell Comarcal, per territori) membre de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat o de la província de Barcelona. Els centres educatius cal que us dirigiu al vostre ens local per tal centralitzi i coordini totes les comandes.

• Les Agendes escolars estan destinades a alumnes d'educació secundària. Tenen un cost unitari d’1€.

• Els Calendaris escolars estan adreçats a les aules de primària. Són gratuïts fins als 50 exemplars, i tenen un cost d'1€ per unitat a partir d'aquesta quantitat. Els costos s'imputaran a l'ens local peticionari.

• Si la petició que feu no correspon amb el públic destinatari, en valorarem la idoneïtat, abans de donar-ne conformitat.

• Contempleu la possibilitat de demanar algunes agendes i/o calendaris addicionals perquè en disposin els professors que en faran ús (si no coneixen el recurs, difícilment el podran treballar amb els alumnes).

Recordeu que ens podreu trobar, també, a Instagram (@agendaescolardiba) i a a la web (http://agendaescolar.diba.cat) disposeu de més informació i recursos per aprofundir en la temàtica ambiental, la del curs i les d’edicions anteriors, i treballar ambdós recursos com a projectes d'educació ambiental dins el vostre Projecte Educatiu de Centre.